خبرگزاری کار ایران

مشهد می‌تواند قطب صنعت اوقات فراغت کشور شود

asdasd

آن چیزی که به عنوان اوقات فراغت نام می بریم در دنیا از آن به عنوان یک صنعت تعریف وبه نوعی فراغت، صنعتی سازی شده است که دارای تولید انبوه بوده و صنایعی مانند سینما و نشر زیرمجموعه آن قرار می‌گیرند.

مشهد - ایلنا: مدیر طرح جامع اوقات فراغت خراسان رضوی گفت: احیای تفکر و سبک زندگی دینی و رضوی می تواند بهترین نسخه عملی را از انسان در متناسب با کل هستی تعریف کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، جلیل معماریانی در نشست علمی- خبری راهکارهای تبدیل مشهد به قطب اوقات فراغت کشور که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، افزود: امام رضا(ع) می فرمایند: "تمام معیشت،در زندگی کسی است که دیگران در سایه زندگی او به زندگی برسند" که اینگونه احادیث و تعاریف دینی نشان می دهد که فرهنگ رضوی می تواند جامعه را احیا کند.

وی تصریح کرد: فرموده ای دیگر از امام رضا (ع) مطرح است که می فرمایند "تفکر در نعمت های الهی یک عبادت است" و این تفکر باید در همه اوقات و فراغت های زندگی مطرح شود تا در روابط اجتماعی و کار انسان نیز تاثیر بگذارد.

وی اظهارداشت: حال اگر با این سیسستم اوقات فراغت را تعریف کنیم می توانیم به مفاهیم و واژگان جدیدی برسیم.

مدیر طرح جامع اوقات فراغت خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما به دنبال اجرایی شدن مبانی دینی در مقوله اوقات فراغت هستیم، بیان کرد: پیرامون این موضوعات می توان طرحی را پیاده کرد تا در کنار باشگاه های پرورش اندام، باشگاه های پرورش افکار راهم بپذیریم.

معماریانی گفت: در بحث برنامه ریزی، نگاه ما یک نگاه مبنایی بوده و با تغییر درنگرش ها می توانیم در مجموعه فعالیت های اوقات فراغت تغییر ایجاد کنیم.

همچنین در این نشست مدیر اندیشکده آصف گفت: مشهد با توجه به پتانسیلی که دارد می تواند به عنوان قطب صنعت اوقات فراغت کشور مطرح شود.

عقیل ملکی فر افزود: مشهد مقدس به صورت خودکار با 20 میلیون زائر درسال به عنوان یک شهر فرهنگی مطرح شده که البته این به خاطر وجود بارگاه مطهر رضوی است.

وی بیان کرد: آن چیزی که به عنوان اوقات فراغت نام می بریم در دنیا از آن به عنوان یک صنعت تعریف وبه نوعی فراغت، صنعتی سازی شده است که دارای تولید انبوه بوده و صنایعی مانند سینما و نشر زیرمجموعه آن قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: این گونه شهرها شهرفرهنگی نامیده می شوند که البته شهر فرهنگی به معنای شهر با فرهنگ نبوده و همه شهرها دارای فرهنگ هستند.

وی ادامه داد: شهر فرهنگی یعنی شهری که بر مدار صنایع فرهنگی توسعه پیدا می کند و این شهرها در این زمینه به عنوان پایگاه، مطرح می شوند.

مدیر اندیشکده آصف با اشاره به اینکه مشهد می تواند یک ابر شهر فرهنگی شود، اظهارداشت: ابرشهر فرهنگی یعنی شهری که فراتر از بحث فرهنگ در دیگر حوزه ها نیز سرمایه گذاری کند و آن حوزه می تواند اوقات فراغت باشد که یکی از زیر مجموعه های صنایع فرهنگی است.

ملکی فر گفت: این قرن به عنوان قرن ذهن سازی مطرح است و ملتی که ذهن قوی تری داشته باشد در همه حوزه ها بهتر عمل می کند که شهر مشهد به لحاظ نیروهای انسانی نخبه و دانشگاهی یکی از پایگاه های ایران بوده و چنین پتانسیلی را دارد.

وی افزود: با این تعاریف، در این حوزه به محصولات فکر ی نیازمندیم که بتوان اوقات فراغت جوانان را با آن پر کرد که این هیچگونه تعارضی با معنویت این شهر نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز