خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی:

مدیران دستگاه‌هایی که در عرصه حجاب کم کاری کنند جابه جا می‌شوند

asdasd

نحوه عملکرد مدیران دستگاه‌ها خراسان رضوی در خصوص عفاف و حجاب به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مشهد - ایلنا: معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: نهادینه شدن عفاف و حجاب در جامعه نیازمند انجام همزمان فعالیت‌های فرهنگی و برخورد قانونی است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد غفاری در جلسه کمیته نظارت بر اجرای طرح میان مدت عفاف و حجاب دراین باره افزود: برخلاف نظر برخی، انجام هریک از اقدامات سلبی و ایجابی به تنهایی راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: هرچند دستور العمل طرح میان مدت عفاف و حجاب تلاش می‌کند تا بر اجرای بخشی از وظایف حاکمیت در این خصوص نظارت کند، لکن مدیرانی که به تعهدات خود پایبند و برای فرامین دینی ارزش قائلند پیش از ابلاغ این دستور العمل، فعالیت خود را آغاز کردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نقش حجاب در امنیت اخلاقی، تحکیم خانواده، آرامش روانی اجتماع و تزکیه نفس اظهار داشت: واقعیت آنست از مسئولی که نسبت به رعایت مسئله حجاب از سوی اعضای خانواده‌اش بی‌توجه است نمی‌توان انتظار داشت تا به وظایفش در اجرای این دستور العمل به نحوی شایسته عمل کند.

وی در خصوص طرح کوتاه مدت عفاف و حجاب نیز عنوان کرد: هر چند استان از این مرحله عبور و وارد فاز اجرایی طرح میان مدت عفاف و حجاب شده است اما این به معنای اتمام وظیفه دستگاه‌ها برای نظارت بر نحوه پوشش کارکنان و مراجعانشان نیست.

غفاری در ادامه با اشاره به شیوه نامه اجرایی کمیته نظارت بر طرح میان مدت عفاف و حجاب استان نیز ابراز کرد: در این شیوه نامه دستگاه‌ها بر اساس وسعت محیط‌های عمومی تحت نظارتشان به دو اولویت اول و دوم تقسیم شدند.

وی از شهرداری، اداره کل فرودگاه‌ها، آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی به عنوان مثال‌هایی از دستگاه‌های دارای اولویت اول یاد و تصریح کرد: بر این اساس بانک‌های استان، سپاه امام رضا (ع)، گمرک و اداره کل راه و شهرسازی جزو اولویت‌های دوم هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی ضمن تاکید بر دیده شدن جنبه‌های تشویقی برای فرمانداران و نیز مدیران استانی فعال در این عرصه یادآور شد: برای مدیران دستگاه‌هایی که به تشخیص کمیته نظارت، در عرصه عفاف و حجاب کم کاری مستمر داشته باشند پیشنهاد جابه جایی داده خواهد شد.

وی انجام ارزیابی و بازدید می‌دانی در خصوص نحوه عملکرد دستگاه‌ها را مستمر توصیف و اضافه کرد: این ارزیابی‌ها طی دو نوبت در پایان امسال و نیز پایان اجرای طرح جمع بندی خواهد شد.

شیوه نامه نظارت بر اجرای طرح میان مدت عفاف و حجاب پس از انجام اصلاحات لازم به تصویب اعضای جلسه رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز