خبرگزاری کار ایران

در ۲۴ ساعت گذشته رخ داد:

وقوع 37 حریق و حادثه در مشهد

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۰۴

بیشترین علل وقوع حریق مربوط انتقال حرارت به علت مجاورت، اتصال سیم برق و نشت سوخت در مجتمع‌های مسکونی بوده است.

مشهد – ایلنا: طی 24 ساعت گذشته مرکز فرماندهی آتش‌نشانی با پاسخگویی به 2320 تماس مردمی، نجات‌گران و آتش‌نشانان را برای عملیات اطفاء و نجات 37 مورد حریق و حادثه اعزام کردند. که از آن میان 12 مورد آتش‌سوزی، 15مورد حادثه و 10مورد پیشگیری از حریق بوده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، در میان آتش‌سوزی‌ها بیشترین علل وقوع حریق مربوط انتقال حرارت به علت مجاورت، اتصال سیم برق و نشت سوخت در مجتمع‌های مسکونی بوده و بیشترین اولویت علت حادثه نیز محبوس شدن در خودرو گزارش شده است.

همچنین به دنبال گودبرداری غیر اصولی برای احداث ساختمان جدید، ساختمان قدیمی مجاور محل گودبرداری، تخریب شد.

بر پایه این گزارش، ساعت 4 و 20 دقیقه صبح امروز هشتم بهمن ماه طی تماس مردمی یک مورد ریزش ساختمان 2 طبقه واقع در خیابان امام خمینی 64 به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی اعلام شد که در پی دریافت این خبر بلافاصله نجات‌گران 3 ایستگاه 4،11و 2 آتش‌نشانی را به محل حادثه اعزام کرد.

محمد اخترشناس افسر نگهبان شیفت سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: با حضور کمتر از 3 دقیقه گروه امداد و نجات در محل حادثه، مشخص شد که مجاور ساختمان مذکور، ساختمانی در حال احداث و در مرحله شناژریزی است که در اثر رعایت نکردن نکات ایمنی لازم و فقدان منبری و حفاظ در حین گودبرداری موجب سست شدن دیواره‌های ساختمان مجاور شده است.

وی بیان کرد: گروه امداد و نجات به محض ورود به محل حادثه پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان برای جلوگیری از آمد و شد افراد، نوار هشدار دهنده در اطراف محل حادثه نصب و بعد از ایمن‌سازی کامل محل، با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی و ست نجات مخصوص حادثه آوار و با تکنیک‌های فنی آتش‌نشانی یک مرد و 2 زن ساکن ساختمان را که گرفتار آوار شده بودند، به سلامت از زیر آوار بیرون آوردند.

اخترشناس افزود: آتش‌نشانان همچنین همزمان طی تماس با پلیس ساختمان و نیروی انتظامی، مالک ساختمان در حال احداث را در جریان وقوع حادثه قرار داد و به محل فرا خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز