خبرگزاری کار ایران

با ایجاد نظام مشارکت به دست آمد؛

صرفه‌جویی 3 میلیاردی در منطقه 4 عملیات انتقال گاز کشور

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۸۸

با پیگیری و ایجاد نظام پیگیری از سال 1389 توانستیم با مشارکت انجام شده 504 میلیون و در سال 90 بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان صرفه جویی در این منطقه انتقال گازی داشته باشیم.

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز کشور گفت: با ایجاد نظام مشارکت کارکناندر این منطقه انتقال گاز در 10 ماه نخست امسال بیش از سه میلیارد تومان صرفه جویی داشته ایم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رسول داودی نژاد در نشستی خبری با بیان این مطلب بیان کرد: با پیگیری و ایجاد نظام پیگیری از سال 1389 توانستیم با مشارکت انجام شده 504 میلیون و در سال 90 بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان صرفه جویی در این منطقه انتقال گازی داشته باشیم.
وی با اشاره به ایجاد منطقه چهار انتقال گاز کشور در سال 1382 در مشهد بیان کرد: این منطقه با انتقال گاز به پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی و همچنین بخش هایی از استان های یزد و سمنان، 21 درصد خاک کشور را در برمیگیرد.
داودی نژاد با بیان اینکه این منطقه به 120 شهر کشور گازرسانی می کند، خاطر نشان کرد: این منطقه با داشتن دو ایستگاه فشار گاز و داشتن چهار هزار و 500 کیلومتر خطوط لوله گاز که 14 درصد خطوط لوله گاز کشور را تشکیل می دهد، یکی از استراتژیکی ترین مناطق عملیات انتقال گاز کشور محسوب می شود.
مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز کشور افزود: این منطقه روزانه 80 میلیون متر مکعب گاز را از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس و ترکمنستان دریافت و به مشترکان اغلب صنعتی و تجاری و خانگی پنج استان کشور انتقال می دهد.
وی رعایت نکردن حریم لوله های انتقال گاز از سوی شرکت ها و مردم را یکی از مهمترین مشکلات پیش روی انتقال گاز کشور دانست و بیان کرد: رعایت حریم ایمنی لوله های انتقال گاز یکی از مهمترین مباحث ایمنی و جلوگیری از حادثه است که با وجود توسعه شهرها و روستاها گاهی با ساخت و سازهای مختلف مجاز و غیر مجاز این حریم را نقض کرده اند.
داودی نژاد حریم قانونی لوله های انتقال گاز را فاصله 250 متری دانست و ادامه داد: در بسیاری از مواقع و بیشتر به صورت غیر مجاز ساخت و سازهایی در حریم لوله ها صورت گرفته و در بسیاری از این موارد با توجه به تجمیع ساخت و سازها به تغییر کلاس لوله های انتقال از کلاسA به D در دستور کار قرار گرفته که تاکنون 11 کیلومتر لوله ارتقاء یافته است.
وی با بیان اینکه ضخامت دادن به لوله های انتقال را در اصطلاح تغییر کلاس می نامند، یادآور شد: برای هر کیلومتر تغییر کلاس لوله های انتقال گاز دو میلیارد هزینه دارد و در مجموع تا کنون حدود 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای این کار در این منطقه هزینه شده است.
مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز کشور مهمترین مناطق دارای مشکل را در حوالی مشهد برشمرد و اظهار کرد: در مجموع بیش از چهار هزار ابنیه غیر مجاز در منطقه وجود دارد که مناطق سیس آباد، شترک و عباس آباد از مهمترین مناطق دارای مشکل است.
داودآبادی با بیان اینکه کوچکترین حادثه در منطقه چهار انتقال گاز کشور مساوی با انفجار تا شهرستان بجنورد است، گفت: با تمام مشکلات و وجود دمای پایدار زیر 25 درجه در برخی از نقاط استان، هیچ گونه قطعی گاز را در سال جاری نداشته ایم.
وی در خصوص آمادگی این منطقه برای مبارزه با خطرات احتمالی انفجار گاز تصریح کرد: ارتقاء کلاس لوله ها، انجام هفت مورد رزمایش با موضوع مبارزه با آتش سوزی و نشت گاز و همچنین 400 نفر ساعت آموزش کارکنان از مهمترین اقدامات منطقه چهار انتقال گاز کشور است.
در ادامه این نشست که در محل منطقه چهار انتقال گاز کشور واقع در جاده فردوسی مشهد برگزار شد، فرماندار مشهد و اصحاب رسانه از نمایشگاه دستاوردهای منطقه چهار انتقال گاز کشور بازدید کردند.
در این نمایشگاه 315 قلم از تجهیزات، قطعات و کالاهای ضروری و مورد نیاز صنعت انتقال گاز را در بخش های الکترونیک، مکانیک و شیرهای خودکار و ابزار مخصوص توربین و تجهیزات عملیاتی ساخت داخل به نمایش در آمده و به گفته مسئولان برگزاری این نمایشگاه، حدود سه میلیون و 750 هزار دلار صرفه جویی سالانه با قطع وابستگی و بومی سازی صنعت تا کنون به دست آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز