خبرگزاری کار ایران

دختر شهید چراغچی:

خون شهدا زمینه‌ساز انقلاب اسلامی است

کد خبر : ۴۵۷۷۰

پس از یافتن جنازه مادرم، پدرم جهت اجازه دفن این شهیده، به بیت آیت الله شیرازی می رود که آیت الله شیرازی از مردم می خواهد به صورت مخفیانه جسدهای شهیدان را دفن کنند که به همین جهت هر کس شهید خود را دفن می کرد.

ایلنا - مشهد: دختر شهید بتول چراغچی با بیان اینکه آزادی زن در حجاب بوده و بی حجابی باعث بی عفتی می شود، خون شهدا را زمینه ساز آزادی انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: تنها راه حفظ انقلاب، پیروی ازولایت فقیه است.

به گزارش ایلنا از مشهد، دهه فجر به پایان رسید و اینك بر ماست که قدر شناس این نعمت های الهی باشیم و از پیمودن راه امام(ره) و زنده نگه داشتن آرمان های او لحظه ای کوتاهی نکنیم و مطیع مطلق ولایت فقیه زمان باشیم که شکر نعمت مایه جلب نعمات بیشتر و کفران آن سبب قطع نعم الهی می گردد.

اینک ما با یاد آن ایام بهتر و آینده ای روشن که شاهد اعتلای کلمه الله و نجات محرومین و مستضعفین جهان است زنده ایم و بر این اساس راه آن خورشید منّور اسلام که همان راه اسلام است را ادامه خواهیم داد تا پیروزی نهایی که قرآن به مستضعفان وعده وراثت زمین را داده است.

این آخرین روزی است که به همراه گروه طرح فرزندان انقلاب در این ایام باشکوه به دیدار یکی دیگر از خانواده های شهدا به نام شهیده بتول چراغچی می رویم تا بار دیگر پیمان خویش با آرمانهای شهدای انقلاب را اعلام کنیم.

منصوره روشن زبان، دختر شهیده بتول چراغچی، از شهدای حادثه 10 دیماه 57 با اشاره به ویژگیهای مادرش، تصریح کرد: اهمیت زیاد به حجاب، توجه به نماز اول وقت و نماز شب، صداقت و احترام ویژه به والدین، از مهمترین خصوصیات این شهیده بوده است.

وی با بیان اینکه مادرم همواره در راهپیمایی‌ها حضور پررنگی داشت، خاطرنشان کرد: این شهیده از طریق ارتباط نزدیک برادرش با بیت آیت الله قمی، از اخبار و اعلامیه های انقلاب مطلع می شد و البته بیشتری حضور وی مربوط به مراسمات مکتب نرجس می شد.

این دختر شهید افزود: در تحصن آذرماه کارکنان استانداری، به همراه همسرم حضور یافتم که در این میان همراهی کارکنان استانداری با مردم از یک سو و سخنرانی شهید هاشمی نژاد از سوی دیگر باعث محاصره تحصن کنندگان از جانب نفربرهای رژیم شد که این حادثه تا ساعت 15 همان روز ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اهمیت مدرسه نواب در حوادث انقلابی یاداور شد: در شب روز 8 دیماه، علمای دینی مردم را برای حضور باشکوه در راهپیمایی فردا فرا خواندند که بر این اساس، صبح روز 9 دیماه به همراه پدر و مادر، همسر و فرزندانم در جلوی مدرسه نواب به اجتماع عظیم مردم پیوستیم.

این دختر شهید ادامه داد: نکته جالب در این اجتماع از یک سو پخش سرود "خمینی ای امام" از یک سو و پیوستن خانواده های کارکنان صدا و سیما به مردم از سوی دیگر بود.

وی در ادامه به حادثه 10 دیماه اشاره و اظهار کرد: در این روز نیز به همراه مادر، خواهران و فرزندانم برای شرکت در راهپیمایی به سمت خیابان تهران رهسپار شدیم که در میانه راه برای استراحت وارد منزلی شدیم، اما پس از خروج از منزل حال و هوای خیابان بسیار متحول شده بود که با پرس و جو از مردم متوجه شدیم رژیم شاهنشاهی به سمت مردم تیراندازی کرده است.

این دختر شهید خاطرنشان کرد: قرار بود عصر آن روز برای شنیدن سخنان آیت الله خامنه ای، شهید کامیاب و هاشمی نژاد به مکتب نرجس برویم، اما ازدحام مردم ما را به سمت خیابان عدل خمینی کشاند که در این میان خواهر و یکی از دختران گم شدند.

وی افزود: برای یافتن خواهر و دخترم کنار یک اتومبیل ایستادیم که ناگهان یک تانک از سمت میدان تقی آباد به بلوار پیچید که بر روی تانک جوانان انقلابی ایستاده بودند.

این دختر شهید ادامه داد: در این زمان و در حالی که من و مادرم دست دختر کوچکم را در دست داشتیم، تانکی به سمت ما آمد که من سریعا دختر سه ساله ام را به سمت خود کشیدم که وی دچار مصدومیت شدیدی شد، اما در همین لحظه تانک از روی بدن مادرم عبور کرد و وی به شهادت رسید.

وی با اشاره به فضای خفقان و عدم اجازه رژیم حاکم جهت خاکسپاری شهیدان، خاطرنشان کرد: پس از یافتن جنازه مادرم، پدرم جهت اجازه دفن این شهیده، به بیت آیت الله شیرازی می رود که آیت الله شیرازی از مردم می خواهد به صورت مخفیانه جسدهای شهیدان را دفن کنند که به همین جهت هر کس شهید خود را دفن می کرد.

وی در پایان با بیان اینکه آزادی زن در حجاب بوده و بی حجابی باعث بی عفتی می شود، خون شهدا را زمینه ساز آزادی انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: تنها راه حفظ انقلاب، پیروی ازولایت فقیه است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز