خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در مشهد:

باید از ظرفیت‌های موجود در مشهد برای پیشرفت کشور استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۴۷

تلاش برای مکانیزه کردن سیستم جامع شهرسازی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز از مهمترین اصولی است که باید در مدیریت شهری امروز مد نظر قرار گیرد و در همین راستا نیز شهرداری مشهد گام‌های خوبی برداشته و پیشرفت قابل قبولی نیز داشته است.

شهردار اصفهان گفت: مشهد در مکانیزاسیون سیستم جامع شهرسازی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز گام‌های خوبی برداشته و پیشرفت قابل قبولی نیز داشته است.
به گزارش ایلنا از مشهد، مرتضی سقائیان نژاد در بازدید از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، با بیان این مطلب افزود: ظرفیت‌ها و تجارب موجود در مشهد می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای برای کشور مورد استفاده قرار گیرد و در همین راستا و برای تبادل نظر و دریافت تجربیات در زمینه‌های مختلف این سفر صورت گرفت.
وی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت شهرداری شیشه‌ای تصریح کرد: تلاش برای مکانیزه کردن سیستم جامع شهرسازی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز از مهمترین اصولی است که باید در مدیریت شهری امروز مد نظر قرار گیرد و در همین راستا نیز شهرداری مشهد گام‌های خوبی برداشته و پیشرفت قابل قبولی نیز داشته است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه پیچیدگی سیستم‌هایی چون سیستم یکپارچه شهرسازی زیاد است، گفت: نباید انتظار داشت این پیچیدگی‌ها و مسائل یک شبه حل و فصل شود و کوشش در راستای رفع این موارد در تمامی کلانشهرهای کشور دنبال می‌شود.
سقائیان با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی و بازدیدهایی با هدف ارتقاء سطح مهارت‌ها و دانش تخصصی دو طرف صورت می‌گیرد، افزود: در همین رابطه گام‌های مطمئنی از سوی شهرداری مشهد برداشته شده است. البته نباید فراموش کنیم که شهرداری‌ها جزو حلقه‌های بزرگ کشوری هستند و در تصمیم‌گیری‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که به پیشرفت و تعالی کشور کمک رساند.
وی خاطرنشان کرد: اگر در پیشبرد امور تنها شهرداری وارد عمل شده و برای رفع مشکلات به تنهایی قدم بردارد، معضلات همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.
شهردار اصفهان در عین حال تاکید کرد: با توجه به موانع و مشکلاتی که وجود دارد، پیشرفت شهر مشهد قابل تقدیر و ستودنی است.
طرح جامع حریم برای شهر مشهد تهیه می‌شود
در ادامه این دیدار نیز معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه مشهد دارای 28 طرح تفصیلی است، خاطرنشان کرد: هم اکنون به دنبال تهیه طرح جامع حریم و محدوده برای شهر مشهد هستیم تا برای کاربری‌های موجود در این محدوده‌ها نیز تعیین تکلیف کنیم.
محمد هادی جاوید با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار رای اجرا نشده قلع بنا در مشهد وجود دارد، تصریح کرد: با تقدیم لایحه‌ای به شهرداری مقرر شد این تعداد رای قلع بنای سنواتی، جریمه پرداخت کنند.
وی همچنین به موضوع سنددار کردن اراضی و املاک قولنامه‌ای اشاره کرد و گفت: لایحه‌ای تقدیم شورای اسلامی شهر مشهد شد تا املاکی را که در گذشته به صورت قولنامه بنا شده و بر طبق قانون از حقوق شهری بی‌بهره‌اند و در عین حال خواستار تجدید بنا یا تجمیع هستند، سنددار کرده و به آن‌ها خدمات شهری ارائه کنیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه در جریان اجرای این مصوبه شورا، بسیاری از املاک قولنامه‌ای به املاک دارای سند مالکیت تبدیل شدند، تصریح کرد: گر چه در این فرآیند، نهادها و سازمان‌های مربوطه چندان با شهرداری هماهنگ نبوده‌اند و همکاری‌های لازم را نداشتند و در حال حاضر نیز 30 درصد املاک و اراضی شهر مشهد همچنان قولنامه‌ای هستند.
جاوید به اجرای سیستم یکپارچه شهرسازی در شهرداری مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: در این سیستم تلاش شده دسترسی شهروندان به اطلاعات ملک خود فراهم شود، و از رانت‌خواری و زمین‌خواری با استفاده از این سیستم جلوگیری شود همچنین در وقت و هزینه صرفه‌جویی گردد.
وی همچنین به فعالیت بیش از 400 دفتر خدمات مهندسی در سطح شهر مشهد اشاره کرد و گفت: این دفاتر به ارائه خدمت به شهروندان و مراجعان به معاونت شهرسازی شهرداری می‌پردازند و شهروندان اختیار دارند برای انجام اقدامات مورد نظر خود به نواحی شهرداری یا دفاتر خدمات نظام مهندسی مراجعه کنند. ضمن اینکه برای کاهش هزینه‌های خدمات‌دهی در مناطق کمتر برخودار شهر، شهرداری مشهد بخشی از هزینه‌های مربوطه را به دفاتر مهندسی پرداخت می‌کند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به واگذاری فعالیت‌های این معاونت به بخش خصوصی گفت: باید بپذیریم که در بخش‌هایی از کار ریسک و خطرپذیری وجود دارد و شهامت پذیرش ریسک را در خود ایجاد کنیم کاری که با واگذاری فعالیت‌ها به دفاتر مهندسی در شهرداری مشهد اتفاق افتاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز