خبرگزاری کار ایران

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس:

قوه قهریه برای ترغیب شهروندان به پرداخت عوارض شهری جوابگو نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۸۳

اگر فرهنگ پرداخت عوارض در بین مردم نهادینه شود این مهم می‌تواند جزء بهترین درآمدهای پایدار محسوب شود.

اگر فرهنگ پرداخت عوارض در بین مردم نهادینه شود این مهم می‌تواند جزء بهترین درآمدهای پایدار محسوب شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت السلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی با بیان این مطلب افزود: در همه جای دنیا مردم هزینه شهروندی خود را پرداخت می‌کنند اما عدم توفیق ما در این مهم به یک مشکل تاریخی بر می‌گردد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما دارای یک ثروت نفتی است شهروندان انتظار دارند تمام هزینه‌ها از قبل دولت پرداخت شود.
حسین‌زاده بحرینی با بیان اینکه از گذشته مالیات دادن در کشور ما عملی مشکل تلقی می‌شود، تصریح کرد: مردم خمس و زکات خود را با عشق پرداخت می‌کنند اما مالیات که برای توسعه وآبادانی کشور مورد نیاز است با سختی پرداخت می‌شود که این خود ریشه فرهنگی و تاریخی دارد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر باید این واقعیت را پذیرفت و با پذیرش آن، راهکاری برای ترغیب مردم به پرداخت مالیات و عوارض شهری پیدا کرد.
وی گفت: برای ترغیب شهروندان به پرداخت عوارض باید از تجربیات شهر‌ها و کشورهای موفق در این زمینه استفاده کرد به گونه‌ای که باید دید این شهر‌ها از چه اهرم‌هایی استفاده کرده‌اند که توانسته‌اند در حوزه ترغیب شهروندان توفیق کسب کنند.
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری‌ها دارای درآمدهای پایدار و ناپایدار هستند، تصریح کرد: اگر فرهنگ پرداخت عوارض در بین مردم نهادینه شود این مهم می‌تواند جزء بهترین درآمدهای پایدار محسوب شود.
حسین‌زاده بحرینی با بیان اینکه باید شهروندان را به پرداخت عوارض تشویق کرد، گفت: در وضعیت فعلی استفاده از قوه قهریه برای ترغیب شهروندان به پرداخت عوارض شهری جوابگو نیست بلکه باید روش‌هایی را اتخاذ کرد تا شهروندان به این امر مهم تشویق شوند.
نماینده مردم مشهد وکلات درمجلس شورای اسلامی با اشاره به فقدان الزام قانونی در زمینه پرداخت عوارض شهری بیان کرد: الزام‌های قانونی در مورد شهر توسط شورای شهر تعیین می‌شود اما واقعیت این است که ابزارهای قانونی، تضمیمن‌ کننده وکافی در خصوص پرداخت عوارض شهری وجود ندارد به گونه‌ای که با عدم پرداخت عوارض مشکلی برای شهروند به وجود نمی‌آید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان شورای اسلامی شهر باید در زمینه تشویق مردم به پرداخت عوارض تلاش کنند و از طرفی شهرداری از تجربیات دیگر شهرهای موفق دراین زمینه نیز استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز