خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

قانون جدید کار تقابل کارگر و کارفرما را به تعامل تبدیل می کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۷۳

تشکل‌های کارگری با ماهیت قانون کار مشکل داشته چرا که این قانون را در مسیر کمرنگ شدن حمایت‌ها از کارگران می دانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل قانون کار در این است که طبق آن تسهیلات فقط به کارفرما داده می‌شود و در همه مراحل نیز کارفرما باید پاسخگو باشد و با تغییر این قانون و پرداخت تسهیلات به بخش تولید، همه کارگران پاسخگو هستند و به نوعی تقابل کارگر و کارفرما به تعامل تبدیل می شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد حسین قاضی زاده ظهر امروز در نشستی خبری با بیان این مطلب افزود: تشکل‌های کارگری با ماهیت قانون کار مشکل داشته چرا که این قانون را در مسیر کمرنگ شدن حمایت‌ها از کارگران می دانند.
وی در ادامه با بیان اینکه تشکل های کارگری به تغییر قانون کار اعتقادی ندارند، تصریح کرد: برخی معتقدند قانون کار سبب ایجاد ضعف در بخش تولید ملی می‌شود اما در حال حاضر تلاش‌ها مبتنی بر این است که با اجماع موضوع را پیش ببریم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به طور کلی نظام مالی ما مشکل دارد و نظر مجلس در خصوص این قضیه تنها پس ار تصویب مشخص می شود و ما امروز در ابتدائیات هستیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم جامعه کارگران از حقوق اصلی و انسانی خود بهره مند شوند اضافه کرد: امروز برخی قانون جدید کار را ضد سرمایه گذاری و تولید می دانند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه مهمترین مبحث این کمیسیون اشتغال بوده است، گفت: ثبات اشتغال در خراسان رضوی به نسبت دیگر استان ها بهتر است و هر چند تعدیل نیرو زیادی در استان وجود دارد اما نرخ رشد آن جزو کمترین آمار کشور است.
قاضی زاده در خصوص بودجه زیارت گفت: بودجه زیارت به صورت یک بسته در اعتبارات استانی پیش بینی شده و برای دیگر استان ها نیز مقداری اعتبار جهت انجام کارهایی در موضوع زیارت پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: بودجه زیارت 200 میلیارد تومان برای کل کشور پیش بینی شده که از این میزان 73 میلیارد تومان به خراسان رضوی، 10 میلیون قم، 16 میلیون به استان فارس و مابقی بین دیگر استان ها تقسیم می شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: مصوبات مدیریتی در حوزه زیارت چون معاونت زیارت، تدوین برنامه و آئین‌نامه اجرائی انجام شده؛ هم‌چنین در بخش اعتباری نیز اقداماتی صورت گرفته اما در مرحله اجرائی شاهد عملی شدن تعداد معدودی از مصوبات هستیم.
قاضی زاده گفت: در موضوع پایتخت معنوی ایران و رساندن مشهد به این عنوان در قسمت اعتبارات کارهای خوبی انجام شده که قسمت اجرایی شدن آن دیگر بر عهده مدیران استان است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه بزرگترین موتور توسعه کشور موضوع زیارت است، یادآور شد: اگر سومین فرودگاه بزرگ کشور و 70 درصد هتل ها و رستوران های کشور در مشهد است تنها به دلیل بحث گردشگری زیارت است.
وی افزود: در بحث گردشگری زیارت امروزه مدیریت خوبی در مشهد برای این موضوع وجود ندارد که در بحث مقررات باید دولت ورود پیدا کند.
قاضی زاده در خصوص طرح مطالعه کمی و کیفی زیارت در استان تصریح کرد: ما همچنان امیدواریم که خروجی این طرح هدفمند کردن رفتار و راهبرد جامع باشد که در نگاه خرد می تواند به زیرساخت هایی همچون حمل و نقل عمومی قوی و اوضاع کسب و کار مناسب بینجامد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه 70 درصد زائران امام رضا (ع) از اقشار کم درآمد جامعه هستند، ایجاد 300 هزار تخت ارزان قیمت را یک ضرورت برشمرد و خاطر نشان کرد: در این زمینه شهرداری باید مدلی طرا حی کند و در طرح های تفصیلی نیز با ایجاد فرصتی برای سرمایه گذاری اینها را ببیند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به انتخابات شورا ها آن را مهمتر از انتخابات ریاست جمهوری برشمرد و گفت: امروز لایحه بودجه دولت با 137 هزار میلیارد به مجلس رسیده هر چند فکر نمی کنم بیشتر از 100 هزار میلیارد آن پذیرفته شود اما باید به این نکته توجه کرد که مجموعه اعتبارات کلان شهرهای کشور به اندازه کل اعتبار دولت است.
وی ادامه داد: از آنجا که آنچه شوراها تصویب کنند قانونی و لازم الاجراست، باید توجه کرد که گاهی تأثیر شوراها در کلانشهرها با توجه به اعتبارات شهرداری ها و عدم حضور دیوان محاسبات بر بالای سرشان بسیار مؤثر تر از دولت است.
قاضی زاده با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس است، افزود: سطح درگیری مردم با شهرداری ها بسیار بالاست و در واقع می توان از شهرداری به عنوان یک دولت محلی نام برد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص پرداختن مجلس به نهادینه کردن سبک زندگی دینی در کشور یادآور شد: سیاست های کلی نظام که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای انقلاب فرهنگی تولید می شود، و پس از ابلاغ از سوی رهبر معظم انقلاب وظیفه روشن کردن نقش دستگاه ها بر عهده مجلس و تبدیل آن به قانون بر عهده دولت است.
وی افزود: اما از آنجا که بحث سبک زندگی یک مبحث فراتر از کارهای متداول است، دولت به تنهایی نمی تواند به آن ورود پیدا کند و باید با یک نگاه همه جانبه به دنبال تغییر نگرش مردم در زندگی ها باشیم.
قاضی زاده با بیان اینکه ریشه بیشتر مشکلاتی همچون افزایش سن ازدواج در جوانان و طلاق در تغییر سبک زندگی خانواده ها است، افزود: تغییر سبک زندگی با قانون گذاری قابل اصلاح نیست بلکه همه دستگاه ها باید پای کار بیایند و کار از تعلیم و تربیت آغاز شود.
قاضی‌زاده از اختصاص 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی در بودجه سال 92 خبر داد و خاطرنشان کرد: هرچند با کمبود‌های فراوان در حوزه زیارت مواجه هستیم اما امید است مدیران نیز با تمرکز بر اصول و پیشرفت در این حوزه به مسائل جانبی کمتر بپردازند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از وضعیت ورزش کشور به ویژه در خراسان‌رضوی، یادآور شد: ورزش در کشور و استان را به بیمار است و افراد و یا جریان‌هایی که ورزش را مدیریت می‌کنند به اصل مسئله ورزش که پویایی و نشاط است با عنوان آخرین مسئله نگاه می‌کنند.
وی افزود: امروز در استان ورزش نه تنها تاثیری در نشاط و سلامت اجتماعی ندارد بلکه به شکل عمل ضداخلاقی تبدیل به بازار کسب و کار و شغل شده است.
قاضی‌زاده تاکید کرد: در هر عمل باید اثری وجود داشته باشد، اگرچه وزارت ورزش و جوانان خود نیز شرایط نابسامانی داشته که دو بار حضورش در مجلس و گرفتن کارت زرد مبین این مسئله است.
وی گفت: امید است در دولت آینده شاهد ارتقا و نگاه ویژه دولت به مسئله ورزش باشیم و در شرایط کنونی نمی‌توان تحول شگرفی را رقم زد و برای مدتی صبر پیشه می‌کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز