خبرگزاری کار ایران

تشدید نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی خراسان‌رضوی در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۰۷

در حال حاضر بیش از 50 دفتر غیرمجاز فروش اینترنتی در مشهد وجود دارد که باید این دفاتر ساماندهی شوند البته انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، هواپیمایی و گردشگری خراسان‌رضوی مکاتباتی را با سازمان‌ها ذی‌ربط در مورد این دفاتر داشته است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، هواپیمایی و گردشگری خراسان‌رضوی از تشدید نظارت و بازرسی‌های این انجمن صنفی بر دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی خراسان‌رضوی خبر داد.
به گزارش ایلنا از مشهد، مجید فرقانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشنامه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر ممنوعیت پروازهای چارتری اظهار کرد: از سال 91 ساماندهی پروازهای چارتری شرکت‌های هواپیمایی آغاز شده است.

فرقانی خاطرنشان کرد: البته ایرلاین‌ها در چارچوب قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری می‌توانند 30 درصد از هر پرواز برنامه‌ای را به صورت چارتری قرار دهند.

وی افزود: طبق بخشنامه‌های ابلاغ شده اگر خطوط هوایی می‌خواهند پرواز چارتری خارج از برنامه‌ای بگذارند باید درخواستی را به سازمان هواپیمایی کشوری و ارگان‌های ذی‌ربط ارائه داده و مجوز‌های لازم را دریافت کنند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، هواپیمایی و گردشگری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: ابهامی در بخشنامه و مقررات وجود ندارد چراکه نظر سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر این است که خدمات به مردم در قالب پروازهای برنامه‌ای ارائه شود و اگر خارج از آن فضایی وجود داشت تا 30 درصد به صورت چارتر گذاشته شود.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به تجارب گذشته در زمان‌های فوق‌العاده و شرایط ویژه نیز سازمان هواپیمایی یکی از پاسخگوترین سازمان‌ها بوده و در کمترین زمان موافقت‌های لازم را صادر می‌کند.

فرقانی با تاکید بر تشدید نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی خراسان‌رضوی اذعان کرد: از اواسط بهمن ماه بازرسی دفاتر خدمات مسافرتی، جهانگردی و هوایی از سوی انجمن صنفی تشدید شده است که البته متاسفانه در این بازدیدها شاهد تخلف‌هایی نیز از سوی دفاتر بودیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده تخلف‌ها از سوی دفاتر فروش اینترنتی غیرمجاز بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 50 دفتر غیرمجاز فروش اینترنتی در مشهد وجود دارد که باید این دفاتر ساماندهی شوند البته انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، هواپیمایی و گردشگری خراسان‌رضوی مکاتباتی را با سازمان‌ها ذی‌ربط در مورد این دفاتر داشته است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، هواپیمایی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به تورهای یکروزه دفاتر خدمات مسافرتی، هوایی و جهانگردی مشهد مقدس در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به حساسیت این تورها، برنامه آنها به انجمن صنفی و سازمان میراث فرهنگی از هفته‌های گذشته اعلام و موافقت های لازم صادر شده است.

به گفته فرقانی بخش زیادی از دفاتر خدمات مسافرتی، هوایی و جهانگردی مشهد در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران حضرت ثامن الحجج(ع) در ایام نوروز اقدام به برپایی تورهای یک روزه کرده اند.

گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chti.ir ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز