خبرگزاری کار ایران

ابتلا شهروند مشهدی به تب کریمه کنگو تائید نشد

asdasd

پزشک معالج این فرد به منظور مراقبتهای تخصصی در بیمارستان امام رضا(ع) بستری شده بود که پس از طی مراحل و حال عمومی مناسب از این مرکز مرخص شده است.

مشهد - ایلنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در مشهد تا کنون مورد تائید قرار نگرفته است. 

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا سعیدی با اشاره به درج مطلبی در خصوص فوت یک شهروندان به علت تب کریمه کنگو  در یکی از نشریات  اظهار داشت: تا کنون احتمال ابتلا این فرد به تب کریمه کنگو مورد تائید آزمایشگاههای تخصصی قرار نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه در این خبر عنوان شده بود که پزشک در تماس با این بیمار نیز به تب کریمه کنگو مبتلا شده است خاطر نشان کرد:  پزشک معالج این فرد به منظور مراقبتهای تخصصی در بیمارستان امام رضا(ع) بستری شده بود که پس از طی مراحل و حال عمومی مناسب  از این مرکز مرخص شده است.
 
گفتنی است تب کریمه کنگو بیماری حاد ویروسی است که ازدام به انسان منتقل می شود و تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دامی  و انتقال از طریق کنه هیالوما آلوده از جمله راههای انتقال این بیماری است و  دامداران، توزیع کنندگان فرآوردهای خام دامی (قصابان)، بانوان خانه دار و گله داران بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.
 
تهیه محصولات دامی از مراکز بهداشتی دارای مجوز، ذبح دام در کشتارگاه، پوشیدن لباسهای با آستینهای بلند در افراد مرتبط با دام، جلوگیری از فشاردادن کنه های هیالوما با دست، استفاده توزیع کنندگان محصولات دامی از ماسک، روپوش و ماسک از جمله راهکارهای پیشگیری از این بیماری به شمار می رود.
 
این بیماری در حیوانات هیچ  گونه علائم بالینی ندارد و بیشتر از طریق دامهای غیر مجازی که از مرزهای مجاور وارد کشور می شوند منتقل می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز