خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه توسعه بخش معدن مطرح شد؛

تاکید استاندار خراسان رضوی بر استقرار خوشه آهن و فولاد در سنگان خواف

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۹۴

استاندار خراسان رضوی با اشاره به هدف گذاری دولت مبنی بر تولید سالانه ۱۷. ۵ میلیون تن کنستانتره در منطقهٔ سنگان بر لزوم استقرار خوشهٔ آهن و فولاد در منطقهٔ سنگان خواف تاکید کرد.

ایلنا: استاندار خراسان رضوی مهم‌ترین راهبرد توسعهٔ منطقهٔ سنگان خواف را استقرار خوشهٔ آهن و فولاد توصیف و با توجه به نقش آن در روند توسعه و ایجاد اشتغال پایدار استان به لزوم شکل گیری آن به صورت خوشه و تامین زیرساخت‌های این صنعت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد حسین فروزان مهر در جلسهٔ کارگروه توسعهٔ بخش معدن با اشاره به ظرفیت‌های معدنی موجود استان اظهار داشت: هم اکنون یک واحد کنستانتره، یک واحد تولید مقاطع از گندله، یک واحد تولید آهن اسفنجی، دو واحد نورد و چهار واحد تولید شمش از آهن قراضه در استان فعال است.

وی افزود: در همین راستا نیز ۲۳ طرح با سرمایه گذاری هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۱۴ هزار نفر در سطح استان در دست اجرا است.

رییس کارگروه توسعهٔ بخش معدن خراسان رضوی گفت: با واحدهای موجود و طرح‌های در دست احداث می‌توان به اهداف سند برنامهٔ پنجم در خصوص تولید کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش فولاد و نورد در استان دست یافت.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به هدف گذاری دولت مبنی بر تولید سالانه ۱۷. ۵ میلیون تن کنستانتره در منطقهٔ سنگان بر لزوم استقرار خوشهٔ آهن و فولاد در منطقهٔ سنگان خواف تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای تحقق این هدف، طرح تجهیز سنگان و سنگ آهن فولاد سنگان و هم چنین طرح‌های صنعتی و معدنی توسعهٔ ملی، مجتمع فولاد خراسان و فولاد شرق کاوه به تصویب هیات وزیران رسیده است.

فروزان مهر با بیان اینکه برای استقرار صنعت فولاد در منطقهٔ خواف بیش از ۱۳ میلیون متر مکعب آب، ۲۹۵ مگا وات برق و ۳۱۰ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز است، بر تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تامین آب مورد نیاز این طرح اظهار داشت: باید از روش‌های بازچرخانی پساب، چاه‌های آب غیرشرب، استفاده از روان آب‌ها، آب‌های سطحی و خط انتقال در این راستا بهره جست.

رییس ستاد اجرایی توسعهٔ بخش معدن خراسان رضوی پرهیز از خام فروشی و استقرار صنایع فرآوری معدن و صنایع پایین دستی این صنعت را از جمله راهبردهایی دانست که منجر به ایجاد ارزش افزودهٔ مثبت در اقتصاد استان و توسعهٔ اقتصادی خواهد شد.

وی گفت: برای تحقق این مهم از سرمایه گذاران بخش غیردولتی حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

گفتنی ست در ابتدای این جلسه جعفری، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه منطقهٔ خواف، عسلویهٔ معدنی کشور محسوب می‌شود، بر اهتمام دولت مبنی بر حمایت از سرمایه گذاری دراین بخش و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل معدنی سنگان خواف در خراسان رضوی گفت: استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های این منطقه در جهت توسعهٔ اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده با جدیت دنبال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز