خبرگزاری کار ایران

با ایجاد یک دبیر خانه؛

برنامه‌های روز ملی خراسان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۷۳

همزمان با سال روز ورود امام رضا (ع) به نیشابور که از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی خراسان نامگذاری شده است، دبیرخانه دائمی برگزاری مراسم روز ملی خراسان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ایجاد می‌‎شود.

ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‎رضوی با اعلام برنامه‌های روز ملی خراسان، از ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری مراسم این روز در نیشابور خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید سعید سرابی در جلسه ستاد برگزاری مراسم روز ملی خراسان گفت: همزمان با سال روز ورود امام رضا (ع) به نیشابور که از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی خراسان نامگذاری شده است، دبیرخانه دائمی برگزاری مراسم روز ملی خراسان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ایجاد می‌‎شود.

وی هدف از برگزاری مراسم روز ملی خراسان را گسترش ارزش‌های معنوی و سیره رضوی دانست و افزود: طبق مصوبه ۶۳ شورای عمومی فرهنگ استان، ۱۰ تیرماه روز ملی خراسان نام گرفت که این نامگذاری سالروز ورود حضرت رضا (ع) به خراسان را یادآور می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‎رضوی تصریح کرد: به مناسبت این روز با محوریت شهرستان نیشابور، هر ساله کاروان نمادین حرکت تاریخی حضرت رضا (ع) توسط گروهی از هنرمندان نیشابوری بازسازی و با استقبال مردم به اجرا در می‌‎آید؛ امسال نیز همزمان با این روز، مراسم سال روز ورود امام رضا (ع) به نیشابور برگزار می‌‎شود.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‎ریزی‎های انجام شده طرحی توسط شورای فرهنگ عمومی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‎رضوی و بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در حال تدوین است که جشنواره‎ای به همین مناسبت با رویکرد ملی از برنامه‎های جشنواره امام رضا (ع) هر سال برگزار شود.

سرابی با بیان اینکه حب ائمه اطهار ریشه در اعماق دل همه مردم ایران دارد، افزود: به دلیل همین علاقه و حب است که هر ساله مراسم ورود امام رضا (ع) به نیشابور با استقبال مردم این خطه مواجه می‌‎شود.

وی ادامه داد: مردم نیشابور‌‌ همان گونه که در هنگام ورود امام رضا (ع) به این شهر از ایشان استقبال کردند و حدیث معروف سلسله الذهب را نوشتند و به ما منتقل کردند، از کاروان نمادین امام رضا (ع) نیز استقبال شایسته‎ای انجام می‌‎دهند، مردم این شهر با این استقبال نام نیشابور را در یاد‌ها ماندگار کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز