خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب در خراسان رضوی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۱۸

این مراسم همه ساله با رویکرد گرامی‌داشت یاد و خاطرهٔ شهدای این روز و تاکید بر لزوم رعایت این فریضهٔ الهی، در سطح استان برگزار می‌شود.

ایلنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد در شهرستان‌های ۲۸ گانهٔ استان، راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی اصغر رشید در جلسهٔ ستاد ویژهٔ ترویج عفاف و حجاب خراسان رضوی با اشاره به ثبت ۲۱ تیرماه به عنوان روز ملی عفاف و حجاب بنا به پیشنهاد امام جمعهٔ محترم مشهد، گفت: این مراسم همه ساله با رویکرد گرامیداشت یاد و خاطرهٔ شهدای این روز و تاکید بر لزوم رعایت این فریضهٔ الهی، در سطح استان برگزار می‌شود.

وی متولی برگزاری این راهپیمایی در مرکز استان را فرمانداری مشهد معرفی و خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفا‌تر اجتماعی و زنان و خانوادهٔ استانداری خراسان رضوی، دستگاه‌های همکار در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این راهپیمایی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: از دستگاه‌های اجرایی دست اندرکار انتظار می‌رود ضمن انجام هماهنگی لازم با فرمانداری شهرستان، از تمام ظرفیت‌های خود برای فراهم کردن زمینهٔ حضور پرشور و نشاط بانوان به ویژه دختران جوان و نوجوان در این مراسم استفاده کنند.

رشید افزود: با توجه به مصادف شدن این روز با ماه مبارک رمضان، پلیس راهور، نیروی انتظامی و سازمان اتوبوسرانی اقدامات لازم جهت خدمت رسانی به شرکت کنندگان در راهپیمایی را فراهم کنند.

وی ضمن استماع گزارش روند اجرای طرح میان مدت عفاف و حجاب که از تیرماه سال ۹۱ درحال اجراست، با اشاره به گستردگی طرح، خواستار افزایش تعداد بازدید‌ها و عاملان اجرایی شد و گفت: نتایج بررسی‌ها باید به صورت محرمانه جهت ارزیابی به دستگاه‌های ذی ربط ارجاع شود تا زمینهٔ لازم جهت رفع نواقص فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی لزوم استفاده از اقدامات تشویقی با هدف نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف را در مراحل بعدی این طرح مورد تاکید قرار داد و عنوان داشت: نیشابور در شش مرحله بازدید انجام شده از حیث کمیت و کیفیت اجرای طرح عفاف و حجاب، در رتبهٔ نخست استان قرار دارد.

شیوا خوش نسب کار‌شناس دفتر زنان و خانوادهٔ استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه به ارایهٔ گزارش عملکرد طرح میان مدت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در استان پرداخت و گفت: هدف از اجرای این طرح بهبود وضعیت حجاب در دستگاه‌های ارایه دهندهٔ خدمات عمومی است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در قالب دو مرحلهٔ بازدید سه مرحله‌ای مترقبه و غیر مترقبه از دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی در سطح شهرستان انجام شد.

خوش نسب با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۱ گروه ناظر با حداقل ۳۳ عضو در مرکز استان از ۱۷۶ اداره کل بازدید به عمل آورده‌اند، تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز تاکنون ۸۱ گروه با ۲۴۳ عضو از هزار و ۱۰۰ دستگاه اجرایی بازدید کرده و با نظارت‌های به عمل آمده و توزیع پرسش نامه عملکرد آن‌ها را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

گفتنی ست در این جلسه جدول زمان بندی برگزاری جلسات ستاد عفاف و حجاب استان تا پایان سال با تاکید بر برگزاری اتاق‌های فکر و جلسات کار‌شناسانه مورد تایید اعضا قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز