خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی:

بیش از 50 درصد کشاورزان گندم خود را به دولت نمی‌فروشند

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۰۱

اسماعیل‌نیا جشن خودکفایی گندم در 10 سال گذشته را تدبیر دولت مردان در تشویق کشاورزان و گندم‌کاران عنوان کرد.

ایلنا: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از دولت نسبت به تعیین نرخ کم برای خرید تضمینی گندم گفت: بیش از ۵۰ درصد کشاورزان گندم خود را به دولت نمی‌فروشند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد اسماعیل‌نیا در جمع خبرنگاران افزود: پیشهاد ما به دولت برای خرید تضمینی گندم ۹۰۰ تومان بود اما هم‌اکنون با قیمت ۷۵۰ تومان گندم توسط دولت خریداری می‌شود و از آنجا که دولت به قیمت کار‌شناسی نمایندگان مجلس توجه نکرد، با این قیمت اعلام شده علاوه بر اینکه خرید مناسبی نداریم راه به‌جایی نیز نخواهیم برد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: موقعی خود کفایی در گندم و یا فروش گندم کشاورزان به دولت صورت می‌گیرد که جنبه‌های تشویقی برای کشاورزان لحاظ شود.

وی تصریح کرد: قیمت خرید گندم از کشاورزان باید بالای قیمت نرخ جهانی گندم باشد نه زیر قیمت آن.

اسماعیل‌نیا ادامه داد: موقعی که قیمت گندم در کشورهای منطقه بالا‌تر باشد کشاورزان، از تحویل گندم به دولت خودداری می‌کنند و محصول خود را به واسطه‌گران می‌فروشند.

وی جشن خودکفایی گندم را در ۱۰ سال گذشته تدبیر دولت مردان در تشویق کشاورزان و گندم‌کاران دانست.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این روند احتمالا امسال کمتر از ۵۰ درصد کشاورزان گندم خود را به دولت می‌فروشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز