خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قوچان در مجلس:

نباید از ساخت مدرسه، دانشگاه و فضاهای فرهنگی و ورزشی غفلت کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۷۸

در گذشته فرهنگ اشتباهی وجود داشته که مسجد به جای مدرسه ساخته شود بلکه باید هرکدام در جای خود احداث شود و نباید امروزه از ساخت مدرسه، دانشگاه و فضاهای فرهنگی و ورزشی و آموزشی غفلت کرد.

ایلنا: هادی شوشتری در هفتمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان قوچان در سالن اجتماعات امام‌ رضا (ع) آستان‌قدس رضوی، ‌ اظهار داشت: اسلام به بحث علم، تفکر و خردورزی اهمیت بسیاری قائل شده و هدف از بعثت انبیاء نیز پالایش جان انسان‌ها، رشد و رسیدن به کمال و تعالی در خردورزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، وی افزود: امروزه با بررسی کشورهای توسعه‌ یافته مشخص می‌شود که برای رشد و توسعه کشور باید روی منابع انسانی تکیه کرد تا فضاهای فرهنگی و آموزشی فراهم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب که امروز توانسته‌ایم به جایگاه گذشته خود رسیده و آن را بازیافت کنیم، بیان داشت: در گذشته فرهنگ اشتباهی وجود داشته که مسجد به جای مدرسه ساخته شود بلکه باید هرکدام در جای خود احداث شود و نباید امروزه از ساخت مدرسه، دانشگاه و فضاهای فرهنگی و ورزشی و آموزشی غفلت کرد.

شوشتری تاکید کرد: علت رشد، توسعه، تعالی و تکامل کشور‌ها سرمایه‌گذاری روی منابع است که امروزه انسان‌های دوراندیش منابع مالی خود را در بهترین زمینه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از کشور‌ها منابع زیرزمینی نداشته و از نظر وسعت نیز بسیار کوچک‌اند، اما از نظر اقتصادی بسیار رشد کرده‌اند و دلیل آن تغییر دادن نگاه انسان‌ها و سرمایه‌گذاری بر روی منابع انسانی است.

دبیر کمیته روابط خارجی مجلس افزود: کره‌جنوبی از نظر وسعت جغرافیائی از استان سمنان کوچک‌تر است اما در حوزه تاثیرگذاری نقش بسزائی را در منطقه و جهان ایفا می‌کند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: دختران و پسرانی در روستا‌ها وجود دارند که در چشم آنان می‌توان انعکاس هوش و ذکاوت بالای آنان را که در رفتار و حرکات و سخنانشان پدید آمده مشاهده کرد.

هادی شوشتری در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره در سال‌های مختلف اظهار امیدواری کرد که این جشنواره بتواند سهم به‌سزایی در ساماندهی امور مشارکت در مدرسه سازی و هدایت به سمت ساخت فضاهای فرهنگی و ورزشی مورد نیاز داشته باشد.

در ادامه این همایش رئیس آموزش و پرورش قوچان گفت: با فعالیت ۴۰ هزار دانش‌آموز و معلم در ۳۷۹ مدرسه فعال در شهرستان قوچان، ۵۰ واحد آموزشی نیازمند تخریب کامل و نوسازی است.

علیرضا کلیدری با اشاره به این‌که انسان‌های بسیاری در طول تاریخ وجود داشته که نام و یادشان جاودانه شده است، ‌ گفت: خیرین مدرسه‌ساز نیز نه تنها مشمول لطف و عنایت خداوند تبارک و تعالی قرار گرفته‌ بلکه آنان فرزانگان و فرهیختگانی هستند که قلبشان برای رشد و تعالی دیگران و فرزندان این مرز و بوم می‌تپد.

وی تأکید کرد: مدارس و زمین‌های اهدایی توسط خیرین نتایج خوبی به ارمغان آورده به طوری که ۵۳ نفر از دانش‌آموزان در کنکور سال ۹۱ در رشته‌هایی مانند پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی قبول شده‌اند که این نشان از جایگاه بزرگ نیروی انسانی در قوچان دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش قوچان یادآور شد: با فعالیت ۴۰ هزار دانش‌آموز و معلم در ۳۷۹ مدرسه فعال در شهرستان قوچان، ۵۰ واحد آموزشی نیازمند تخریب کامل و نوسازی است.

وی با بیان این‌که ۱۹ پروژه نیمه تمام با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در قوچان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت تاکنون ۴۰ واحد آموزشی، کتابخانه، درمانگاه، نمازخانه و سالن چندمنظوره ورزشی ساخته شده و در مجموع ۵۳ قطعه زمین اهدا شده است.

کلیدری با اشاره به قرارگرفتن ساخت فرهنگسرای دانش‌آموزی و دانشگاه فرهنگیان در دستور کار آموزش و پرورش قوچان گفت: ساخت و تکمیل استخر سرپوشیده نیز جزو اولویت‌هایی بوده که نیمه تمام است و نیازمند کمک بیشتر مسئولان و خیرین است.

همچنین در ادامه همایش سیدهدایت الله هاشمی‌نسب تصریح کرد: آموزش و پرورش سنگ‌بنای همه کارهاست و توسعه علم و رشد آن اساسش از نهاد مردمی آموزش و پرورش سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که در اعتبارات و تخصیص‌ها باید ورزش جوانان نیز مدنظر قرارگیرد، خاطرنشان کرد: تربیت‌بدنی آزاد را نفی نمی‌کنیم بلکه با تاکید در ورزش به دنبال این موضوع بودکه دانش‌آموزان باهوش و بااستعداد در فضای ورزشی مناسب نیز قرار بگیرند زیرا فضای آموزش و ورزشی مکمل یکدیگرند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی یادآور شد: حضور دانش‌آموزان قوچانی و خراسانی در دانشگاه‌های طراز اول کشور مانند صنعتی‌شریف، امیرکبیر و تهران نشان از تیزهوشی بالای آنان است که با اهمیت دادن بیشتر به ورزش دانش‌آموزان می‌توان روحشان را برای یادگیری صیقل داد.

وی تاکید کرد: تربیت، پرورش و ورزش مکمل یکدیگر بوده و در مجلس شورای اسلامی نیازمند مصوباتی برای سرمایه‌گذاری در ورزش آزاد استان هستیم.

هاشمی‌نسب با بیان این مطلب که دانش‌آموزان نیازمند امکانات و فضای آموزشی مناسب هستند، ‌ بیان کرد: آموزش و پرورش امسال با سال گذشته فرق کرده زیرا روز به روز در حال رشد و توسعه است و بدنبال ایجاد فناوری در سطح مدارس برای افزایش و بهتر شدن یادگیری دانش آموزان است.

وی ادامه داد: با کمک‌های مالی اندک می‌توان این آورد‌ها را مدیریت کرده و در بهبود فضاهای آموزشی و امکانات آن بسیار موثر‌تر عمل کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که خیرین مدرسه ساز به‌جز احداث بناهای آموزش باید به فکر توسعه امکانات آن فضا نیز باشند، تصریح کرد: شاید در روستا‌ها امکانات به گونه‌ای است که امکان یادگیری درست انجام نشود اما باید فضاهای آموزشی توأم با امکانات برای دانش آموزان فراهم شود زیرا آنان نیازمند تکنولوژی روز هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز