خبرگزاری کار ایران

اتباع غیر مجاز ۱۴۷۳ فرصت شغلی مشهد را در اختیار دارند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۲۶

در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ بیش از ۹۰ پروانه کار جهت اتباع خارجی دارای همسر ایرانی، متخصصین فنی و سرمایه گذاران و بازرگانان خارجی صادر و تعداد ۲۷۸ پروانه کار تمدید شده است.

ایلنا: مسئول اداره اشتغال اتباع خارجی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از شناسایی بیش از ۱۴۷۳ تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامرضا شعبان‌زاده با اشاره به انجام بازرسی‌های گسترده و شناسایی بیش از ۱۴۷۳ تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در سه ماهه نخست سال جاری افزود: با عنایت به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان، در سه ماهه ابتداء سال جاری بیش از ۶۰۵ مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار استان انجام گرفته که منجر به شناسایی بیش از ۱۴۷۳ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شد. این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق ماده ۱۸۱ قانون کار، به‌کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود که در همین راستا درسه ماهه اول سال ۹۲ بیش از ۳۵۵ نفر از افرادی که اتباع خارجی غیر مجاز را به‌کار گرفته‌اند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

شعبان‌زاده به آمار تعداد مجوزهای صادره برای اتباع خارجی اشاره نمود و تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ بیش از ۹۰ پروانه کار جهت اتباع خارجی دارای همسر ایرانی، متخصصین فنی و سرمایه گذاران و بازرگانان خارجی صادر و تعداد ۲۷۸ پروانه کار تمدید شده است.

مسئول اداره اشتغال اتباع خارجی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: صدور و تمدید کارت کار موقت اتباع خارجی واجد شرایط نیز از تاریخ ۱ /۴/ ۹۲ آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز