خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی در مشهد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۸۳

به مناسبت 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ورزشکاران و پهلوانان مشهد در گود زورخانه شهدای مشهد گردهم جمع آمدند که در این میان از سه نفر از خبرنگاران صدا و سیما نیز با دادن هدایایی تقدیر شد.

ایلنا: به مناسبت 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ورزشکاران و پهلوانان مشهد در گود زورخانه شهدای مشهد گردهم جمع آمدند که در این میان از سه نفر از خبرنگاران صدا و سیما نیز با دادن هدایایی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در این برنامه که به همت سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام رضا (ع) و هیئت کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی و مشهد جمعی از ورزشکاران به اجرای حرکات ورزش باستانی پرداختند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام رضا (ع) در این مراسم در سخنانی گفت: دلیل اینکه امروز روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده بازمی گردد به نبرد تاریخی حضرت علی (ع) با عمر بن عبدود، پهلوان نامی عرب در جنگ خندق.

علی حسین‌زاده افزود: آنچه در جنگ خندق پیش آمد از این قرار بود که تمام قبائل عرب برای براندازی نظام نوپای اسلام گرد هم جمع آمدند به گونه‌ای که سپاه‌شان را تا ۱۰ هزار نفر تخمین زده‌اند و در مقابل سپاه اسلام تنها سه هزار نفر بودند.

وی ادامه داد: به پیشنهاد سلمان فارسی (رضی الله) اطراف مدینه خندقی حفر شد تا دشمن نتواند وارد شهر شوند و لذا شهر یک ماه در محاصره دشمن قرار گرفت و در ‌‌نهایت پنج تن از قهرمانان عرب از آن گذشتند و به تیغ برنده امیر مؤمنان علی (ع) کشته شدند.

حسین‌زاده خاطر نشان کرد: امروز سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام رضا (ع) در راستای حمایت از ورزشکاران کارهای زیادی را در استان انجام داده که یکی از آن‌ها راه اندازی ۱۸ کانون و جذب ۶ هزار ورزشکار از سراسر استان بوده است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام رضا (ع) برگزاری یادواره شهدا، تجلیل از مقام شامخ شهدای ورزشکار و غیر ورزشکار و خانواده‌هایشان و برگزاری مراسم اعتکاف، اعزام ورزشکاران به راهیان نور و شرکت همه جانبه آن‌ها در مراسم مختلف ملی و مذهبی را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

وی تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های صالحین ویژه بسیجیان و ورزشکاران به منظور تربیت انسان‌هایی با بصیرت و بینش بالا برای جامعه از مهم‌ترین اهداف سازمان بسیج ورزشکاران سپاه امام رضا (ع) بوده است.

در پایان با اهدای جوایزی از حرکت ارزنده جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران ورزش پهلوانی مشهد که ورزش زورخانه‌ای را زنده نگه داشته‌اند قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز