خبرگزاری کار ایران

دومین پایانه مسافربری مدرن شرق کشور در مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۰۱

آمار حضور زائران در پایانه‌های مسافربری مشهد سالیانه بالغ بر 26 میلیون نفر تردد را نشان می‌دهد که این رقم 65 درصد جابجایی مسافر در بخش عمومی است.

ایلنا: دومین پایانه مسافربری مدرن شرق کشور امروز با حضور شهردار مشهد و مدیران استانی افتتاح شد.
به گزارش ایلنا از مشهد، محسن شریعتی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد در مراسم افتتاح پایانه معراج گفت: آمار حضور زائران در پایانه‌های مسافربری مشهد سالیانه بالغ بر ۲۶ میلیون نفر تردد را نشان می‌دهد که این رقم ۶۵ درصد جابجایی مسافر در بخش عمومی است و ۳۵ درصد باقیمانده توسط ناوگان هوایی و ریلی انجام می‌شود.
وی افزود: طبق آمار سازمان راهداری کشور سال گذشته بیشترین حمل و نقل مسافر جاده‌ای در خراسان رضوی به وقوع پیوسته و شهر مشهد ۶ درصد آمار مسافر جاده‌ای کشور را در پایانه‌های مسافربری به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: نظر به اینکه چشم‌انداز حمل و نقل بر ایجاد بستر مناسب سفرهای برون شهری در بخش پایانه‌های مسافربری است، سیاست پراکنش و توزیع مناسب و عادلانه زیرساخت‌ها و خدمات حمل و نقل برون شهری مهم‌ترین اولویت بوده که سهم سرانه مسافر را از یک نفر بر مترمربع به ۶.۵ نفر بر مترمربع طی ۶ سال گذشته رسانده است.
وی با اشاره به افزایش جمعیت و گسترش شهر مشهد گفت: در جهت تقویت کمی و کیفی زیرساخت‌های حمل و نقل مسافرت‌های برون شهری، نگاه تخصصی به رفع نیازهای مناطق شهری، کاهش ترافیک و ترددهای غیرضروری سفرهای برون شهری و افزایش رفاه زائران و مجاوران، پایانه معراج ایجاد و توسعه پیدا کرده است.
مدیرعامل پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد عنوان کرد: در سال ۸۵ سهم پایانه امام رضا (ع) به عنوان تنها پایانه مسافربری مشهد ۸۵ درصد و ۱۵درصد مابقی سهم شرکت‌های خارج پایانه و غیررسمی بوده است که در حال حاضر سهم پایانه امام رضا (ع) به ۶۵ درصد و پایانه معراج ۲۰ درصد و راه ابریشم ۱۵ درصد تغییر یافته است.
شریعتی ادامه داد: پایانه معراج در حال حاضر به خطوط شمال استان خراسان رضوی و خراسان شمالی سرویس می‌دهد، ولیکن با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان و شرکت‌های مسافربری برای تمام کشور سرویس ارائه خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز