خبرگزاری کار ایران

پیام مقام معظم رهبری به روحانیت خراسان شمالی:

هجرت نیروهای بومی به استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۹

به طور مسلم خروج قشر تاثیر گذار روحانیت و سکونت اساتید طراز اول این جامعه در شهر های بزرگ مانند خروج پزشکان، مهندسان، سرمایه گذاران و...این استان یکی از دلایل مهم عقب ماندن این استان در بسیاری از شاخصه های توسعه است.

بجنورد – ایلنا: دیدار رهبر انقلاب اسلامی با علما و روحانیون خراسان شمالی در حالی صورت گرفت که ایشان صبح همان روز شور و اشتیاق وصف ناپذیر مردم این استان را در مسیر چهار کیلومتری فرودگاه تا استادیوم تختی به خوبی حس کرده بود.

رهبر کبیر انقلاب در دیدار با روحانیون به نکاتی اشاره فرمودند که همواره در حوزه ارتباط روحانیت و مردم اشاره از کمبودهای این استان، در این بخش را می نمود.

رونق بخشیدن روحانیت به برنامه های فرهنگی – مذهبی مساجد با همکاری بسیج، تأسیس حوزه ی علمیه ی كامل با سطوح عالی و هجرت از حوزه های علمیه قم و خراسان و شهرهای بزرگ، به استان از جمله مطالبی بود که از سوی مقام معظم رهبری خطاب به علما و روحانیون خراسان شمالی خاطر نشان گردید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این دیدار ارتباط صمیمی و با روی خوش، با جوانان و پاسخگویی به سوالات و نیازهای فكری آنان را یكی از وظایف مهم روحانیون برشمردند و فرمودند: لازم است روحانیون و ائمه جماعات، كانون های فرهنگی مساجد را با همكاری بسیج رونق بخشند و ضمن حضور تأثیرگذار در مساجد و نمازهای جماعت، معارف دینی و مناقب اهل بیت علیهم السّلام را برای مردم بیان كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استعداد خیز بودن استان خراسان شمالی و یادآوری جایگاه برخی علمای برجسته این منطقه، خاطرنشان كردند: خراسان شمالی با چنین جایگاهی زمینه تأسیس یك حوزه ی علمیه ی كامل و دارای سطوح عالی را دارد.

ایشان علما و فضلای سراسر كشور بویژه خراسان شمالی را به هجرت از حوزه های علمیه قم و خراسان و شهرهای بزرگ، به مناطق خود توصیه كردند و افزودند: تنها راه ارتقاء كمّی و كیفی حوزه های علمیه كشور طرح هجرت است كه باید بصورت عملی اجرا شود.

بی شک عدم سکونت روحانیت استان در منطقه و پرداختن و مشغولیت ایشان به تحصیل در شهرهای مذهبی قم و مشهد که دیده می شود اکثر این بزرگواران که تشکیل خانواده و ازدواج فرزندان شان در آن شهر ها صورت می گیرد؛برگشتن به استان خود یعنی خراسان شمالی را غیر ممکن می دانند و این دقیقا یعنی فرار مغز ها در حوزه روحانیت!

به طور مسلم خروج قشر تاثیر گذار روحانیت و سکونت اساتید طراز اول این جامعه در شهر های بزرگ مانند خروج پزشکان، مهندسان، سرمایه گذاران و...این استان یکی از دلایل مهم عقب ماندن این استان در بسیاری از شاخصه های توسعه می باشد.

توجه مقام معظم رهبری به این مهم در واقع دغدغه تمامی دلسوزان و علاقمندان به توسعه استان خراسان شمالی است که با کمی فداکاری علما و اساتید جامعه روحانیت این استان که در دیگر شهرها ساکن می باشند و هجرت آنها به استان بسیاری از مشکلات مهم این استان در ابعاد مختلف حل می شود.

چرا که نیروی توانمند و کارآمد انسانی همواره بزرگ ترین سرمایه یک ملت محسوب می شود و برای توسعه استان خراسان شمالی پرداخت هزینه هایی از قبیل هجرت نیروهیا توانمند بومی به استان یک ضرورت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز