خبرگزاری کار ایران

۳۶ میلیارد تومان اعتبار به گردشگری خراسان شمالی اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: به میمنت سفر رهبری به این استان و تأکید معظم له، بر توسعه گردشگری، بیش از ۳۶ میلیارد تومان به توسعه این بخش اختصاص یافت.

ایلنا - بجنورد: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: به میمنت سفر رهبری به این استان و تأکید معظم له، بر توسعه گردشگری، بیش از ۳۶ میلیارد تومان به توسعه این بخش اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، علی کاظمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی امروز (17 آبان) در نشست خبری که در محل تالار عمارت مفخم شهرستان بجنورد برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به این استان و تأکید معظم له بر اهمیت موضوع توسعه گردشگردی، ارتقاء زیرساخت های این حوزه را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این سفر مبلغ 32 میلیارد و 600 میلیون تومان برای این مهم مصوب شد.

وی افزود: علاوه براین مبلغ نیز، میزان 4 میلیارد تومان به بحث توسعه و مرمت شهر تاریخی بلقیس اسفراین اختصاص یافته است.

وی مرمت بقاع متبرکه، مرمت بافت های تاریخی در استان، آزادسازی عرصه و حریم بناهای تاریخی، بحث کمک بلاعوض به کارگاه های صنایع دستی در حوزه گردشگری، ساماندهی روستاهای هدف گردشگری و نیز حمایت از طرح های جدید صنایع دستی روستایی و توسعه روستاها بدینوسیله را از اولویت های مدنظر در اختصاص اعتبار مذکور اعلام کرد.

کاظمی همچنین اعلام کرد: برای توسعه این زیرساخت ها 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با اختصاص این اعتبارات گام های توسعه در این رابطه محقق شود.

وی همچنین سفر مقام عظمای ولایت به استان را باعث تحول نگرش ها در حوزه گردشگری این استان نام برد و گفت: محافظت از میراث فرهنگی و ارتقاء جاذبه های گردشگری موضوعی فرابخشی است که تأکیدات مقام معظم رهبری در این رابطه بسیار اثرگذار بود و دستگاه های دیگر را به طور جدی وارد کرده است.

رهبر معظم انقلاب از 19 مهر سال جاری به مدت هشت روز میهمان مردم خراسان شمالی بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز