خبرگزاری کار ایران

شهرستان 52 هزار نفری فاروج خط ویژه اتوبوس به مرکز استان ندارد

کد خبر : ۵۴۰۶۱

شهرستان 52 هزار نفری فاروج از توابع خراسان شمالی، خط ویژه اتوبوس برای جابه جایی مسافران این شهرستان به بجنورد، مرکز استان ندارد.

شهرستان 52 هزار نفری فاروج از توابع خراسان شمالی، خط ویژه اتوبوس برای جابه جایی مسافران این شهرستان به بجنورد، مرکز استان ندارد.

شماری از مردم فاروج با گلایه از این وضعیت به خبرنگار ما گفتند: نبود خط ویژه اتوبوسی در این مسیر باعث شده تا مردم این شهرستان برای تردد به منظور انجام امور اداری، درمانی و تحصیلی خود در مرکز استان با مشکل مواجه شوند.

آنان افزودند: از سویی حتی تعاونی های مسافربری پایانه بجنورد برای مقصد فاروج بلیت صادر نمی کنند و مسافران فاروجی باید بلیت شهرستان قوچان را تهیه کرده و هزینه آن را نیز پرداخت کنند.

به گفته آنان، با وجود این مسافر فاروجی هویت مسافر ندارد چون نه می تواند در خصوص محل نشستن خود حرفی بزند و نه به راننده اتوبوس اعتراض کند زیرا رانندگان معتقدند که اجباری به پاسخگویی نداشته و تنها از سر لطف فاروجی ها را جا به جا می کنند.

یک شهروند فاروجی گفت: مسافران فاروجی یا شیروانی در صورت نبود مسافر برای مشهد می توانند از صندلی های جلو یا وسط اتوبوس استفاده کنند در غیر این صورت باید در بوفه جاخوش کنند.

شهرستان فاروج در مسیر اصلی جاده آسیایی تهران - مشهد و در فاصله 90 کیلومتری شرق بجنورد، مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

یک دانشجوی فاروجی گفت: این شهر به دلیل فاصله کم با شهرهای مجاور از ناوگان ویژه اتوبوسی برخودار نیست و شهروندان مجبور به استفاده از ناوگان عمومی شهرهای مجاور که از این شهر تردد می کنند، هستند.

ˈاصغر نادرقلیˈ افزود: شهروندان در صورتی که قصد عزیمت از مشهد به فاروج را داشته باشند به علت امتناع مسوولان شرکت های مسافری برای صدور بلیت به مقصد فاروج باید بلیت و هزینه شیروان را پرداخت کنند.

وی گفت: در محور بجنورد - فاروج نیز شهروندان فاروجی با بلیت قوچان تردد می کنند و به مقصد فاروج بلیت صادر نمی شود.

شهروند دیگری نیز گفت: در مسیر فاروج - بجنورد، رانندگان وسایط نقلیه عمومی نرخ متفاوتی از مسافران دریافت می کنند.

ˈزهرا تقوایی مقدمˈ افزود: نبود خط اتوبوس و سواری های پلاک عمومی برای تردد به شهرهای مجاور، شهروندان را ناگزیر به استفاده از سواری های شخصی کرده و گاه هزینه زیادی را بر آنان تحمیل می کند.

یک شهروند دیگر فاروجی گفت: دانشجوی بجنورد هستم و در هفته چند نوبت در این محور تردد می کنم و هر نوبت، رانندگان یک نرخ کرایه اعلام می کنند.

ˈحسین احمدیˈ افزود: رانندگان با این توجیه که موظف به جابه جایی مسافران فاروج نیستیم هر نرخی را که اراده کنند از مسافران فاروجی طلب می کنند.

یکی دیگر از شهروندان فاروج گفت: از زمان ارتقای فاروج از بخش به شهرستان چندین سال می گذرد اما تاکنون سطح ارائه بسیاری از خدمات از جمله حمل و نقل مسافر در این شهرستان تغییری نکرده است.

ˈفاطمه قاسمیˈ افزود: رانندگان در برابر اعتراض مسافران فاروجی برخورد مناسبی ندارند و به رغم دریافت کرایه شهرستان قوچان، به آنان به چشم مسافر درجه دو نگاه می کنند.

مدیرکل پایانه ها و حمل و نقل عمومی خراسان شمالی گفت: اخذ کرایه بیشتر از نرخ مصوب و یا صدور بلیت به جای شهر مقصد به شهر دیگر غیرقانونی و تخلف است.

ˈسعید سبحانیˈ افزود: طبق قانون اگر تخلف در استان دیگری صورت بگیرد ما مجاز به رسیدگی و برخورد نیستیم اما شکوائیه ای به استان مبدا می فرستیم که باید پیگیری و نتیجه آن اعلام شود.

وی گفت: تا قبل از صدور بلیت در مبدا، مسافر باید نسبت به صدور آن به شهر مقصد خود اقدام و در صورت امتناع مسوول مربوط به دفتر نظارتی که در پایانه های معراج در مشهد و پایانه بجنورد مستقر است مراجعه و موضوع را از آن طریق پیگیری کند.

وی افزود: شهرستان فاروج در حوزه جغرافیایی به عنوان یک شهرستان شناخته شده و چنین محوری دارای نرخ مصوب است و شرکت های مسافربری نباید نرخ بیشتری از مسافران آن طلب کنند.

سبحانی گفت: البته متاسفانه مردم بیشتر تخلفات را منعکس نمی کنند و تنها در صورت مراجعه مردم یا استفاده از سامانه پیامکی است که امکان اقدام و برخورد با متخلفان فراهم می شود.

وی با بیان این که اختصاص یک دستگاه اتوبوس برای محور فاروج - بجنورد، به دلیل تعداد اندک مسافر، صرفه اقتصادی ندارد، افزود: شمار مسافران این شهرستان به مقصد بجنورد در حد پرکردن یک اتوبوس نیست اما این دلیلی بر پرداخت کرایه اضافی از سوی آنان نیز نمی تواند باشد.

وی از مسافران فاروجی خواست تخلفات رانندگان و شرکت های مسافربری استان و نیز استان های مجاور را برای رسیدگی و برخورد با آنان، به این اداره کل گزارش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز