خبرگزاری کار ایران

۶۰درصد کشتارگاه های صنعتی دام و طیور کمبود نیروی نظارتی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۲۵

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشورگفت: در ۷۴۰ واحد کشتارگاه صنعتی دام و طیور در سطح کشور باید نیروی نظارتی مستقر شود ولی متاسفانه در بیش از ۶۰ درصد این واحدها با کمبود نیرو مواجه هستیم.

ایلنا: خالد خداویردی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور، نیاز این سازمان به نیروی انسانی برای انجام کارهای نظارتی را سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۵۵۰ نفر از این تعداد در ۱۱ استان کشور جذب شده و مابقی استان‌ها نیز در شرف اقدام است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، وی افزود: به جز سهمیه‌های استانی، تعداد ۴۲۰ نفر نیز از ردیف سهمیه ملی به سازمان دامپزشکی اختصاص یافته که منتظر اعلام آن هستیم.

وی همچنین با اشاره این‌که استخدام نیروی انسانی در سازمان در رشته‌های مرتبط کاردانی، لیسانس و بالا‌تر انجام می‌گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴ درصد نیروهای این سازمان پشتیبانی و ۶۶ درصد نیروهای فنی و تخصصی هستند.

خداویردی با اشاره به خروج ۵/۱۸ درصد نیروهای انسانی طی برنامه سوم و چهارم از بدنه سازمان، تصریح کرد: این در حالی است که فقط ۲۷ درصد این میزان تا کنون جایگزین شده و با وجود این استخدامی‌های جدید نیز در ۱۱ استان این میزان تا ۴۰ درصد پیش رفته است.

وی یکی از مشکلات سازمان را در بحث نیروی انسانی دانست و بیان داشت: در حال حاضر در ۷۴۰ واحد کشتارگاه صنعتی دام و طیور در سطح کشور باید نیروی نظارتی دولتی و حاکمیتی مستقر شوند ولی متاسفانه در بیش از ۶۰ درصد این واحد‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۲۵ هزار واحد تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی نیز نیازمند نظارت‌های سازمان هستیم.

وی در ادامه در رابطه به وضعیت این سازمان نیز تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۷۴۴ واحد اداری و فنی در سازمان فعالیت می‌کنند که ۱۳۲ واحد قرنطینه مرزی و بین استانی و ۱۰ مرکز ملی و تشخیص بیماری‌های دامی هستند.

وی تعداد دام‌های کشور را ۸۵ میلیون راس دام عنوان کرد و بیان داشت: این تعداد در سطح ۸۵ هزار و ۱۴۰ واحد اپیدمی در سطح روستا‌ها و دامداری‌های سنتی و صنعتی استقرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور، ارزش سرمایه‌گذاری در صنعت دام و طیور را ۳۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۱ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی و ۵/۴ درصد تولید ناخالص داخلی در بخش دام و طیور است.

وی از جمله سیاست‌های کلی سازمان را حمایت از بخش غیردولتی، هدفمند کردن برنامه‌های مبارزه با بیماری‌های دامی دانست و افزود: همه ساله ۲۷۰ میلیون نوبت دام در کشور واکسینه می‌شوند و کشور ما جزء کشورهای پاک در طاعون گاوی است که ۱۰۰ درصد تزریق واکسن آن قطع شده است.

خداویردی با اشاره به واگذاری ۶۵۰۰ واحد درمانگاه، آزمایشگاه و کلینیک به بخش خصوصی و ایجاد ۱۷ هزار شغل و پیشتازی در این عرصه، اظهار داشت: برای جلوگیری از رهاسازی این بخش نیاز جدی به تامین نیروی انسانی و نظارت داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان نیز دراین جلسه با اشاره به جذب ۱۶ نیروی انسانی در سازمان طی سال گذشته، اظهار داشت: قول مساعد جذب نیرو در مجوزهای جدید به سازمان داده شده است.

دکتر شریفی، تصریح کرد: همچنین با توجه به ارتقای راز و جرگلان به شهرستان پست‌های جدید نیز برای این شهرستان در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت جذب نیروهای جدید، تعداد پست‌های سازمانی استان از ۱۴۸ پست به ۲۳۰ پست ارتقاء می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز