خبرگزاری کار ایران

امام جمعه بجنورد خبر داد:

آیین نکوداشت آیت‌الله مهمان‌نواز در بجنورد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۷۸

آیت‌الله مهمان‌نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم این خطه علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

ایلنا: آیین نکوداشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، ‌امام جمعه سابق بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری که سال گذشته به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این مسئولیت کناره‌گیری کرد، سی‌ام مردادماه برگزار می‌شود. امام جمعه بجنورد گفت: این مراسم برای پاسداشت خدمات ۳۲ ساله این شخصیت در مصلای امام خمینی مرکز استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در گفت‌ و‌ گو با ایلنا به نقش برجسته این عالم دینی در دوران قبل و بعد از انقلاب در این خطه اشاره کرد و گفت: نقش ایشان در ابعاد مختلف چه در زمان مبارزات علیه رژیم طاغوت و چه دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن برجسته بوده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین بر بهره‌گیری از تجربیات این شخصیت تاکید کرد و افزود: تجربیات زیادی را آیت‌الله مهمان‌نواز داشته که یک ظرفیت ارزشمند برای این استان محسوب می‌شود.

وی، برنامه‌های برگزاری آیین نکوداشت این شخصیت را در خراسان شمالی برشمرد و گفت: برای برپایی این آیین از شخصیت‌هایی چون آیت‌الله احمد مروی از دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و همچنین از برخی نمایندگان مجلس خبرگان همچون آیت‌الله علی‌اصغر معصومی و عبدالجواد غرویان دعوت به عمل آمده است.

به گفته رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، در این مراسم از تمبر یادبود نکوداشت آیت‌الله مهمان‌نواز نیز رونمایی می‌شود.

وی، افتتاح مهد آدینه، توزیع کتابچه زندگی‌نامه این شخصیت را از دیگر برنامه‌های این مراسم برشمرد و اظهار کرد: از مسئولین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز انتظار می‌رود تا نسبت به نام‌گذاری کتابخانه در حال ساخت مرکزی بجنورد به نام این عالم اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله مهمان‌نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم این خطه علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال ۵۹ با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

وی در سال‌های پس از تشکیل مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی برای سه دوره نمایندگی مردم استان‌های خراسان بزرگ و خراسان شمالی را در این مجلس عهده دار بود و طی این مدت نقشی اساسی در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه از ایران اسلامی داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز