خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان گفت:

25 درصد از صادارت محصولات کشاورزی کشور از استان خوزستان انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۱۳

تا پایان امسال می‌توان ظرفیت تولیدات کشاورزی خوزستان را به یک و نیم میلیون تن رساند.

ایلنا: استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه کشاورزی خوزستان به سوی اقتصادی شدن پیش می‌رود لازم است کشاورزان استان نیز برای رسیدن به تولید با کیفیت، برای ارایه در بازار‌های خارجی از صنایع پیشرفته موجود در این بخش استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید جعفر حجازی در هشتاد و چهارمین نشست طرح توسعه کشاورزی در محل استانداری خوزستان بیان داشت: در حال حاضر پرورش آبزیان در استان خوزستان به یک صنعت تبدیل شده و سرمایه‌گذاران استقبال زیادی از این بخش داشته‌اند.
وی با بیان اینکه طرح توسعه کشاورزی راهبردی، کلیدی برای توسعه تولیدات کشاورزی است گفت: از ابتدای سال جاری با بهره‌برداری از طرح‌های کوچک و متوسط یک هزار و ۲۰۰ تن به تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و بی‌شک با افتتاح طرح‌های بزرگ کشاورزی استان که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها به اتمام رسیده تا پایان سال می‌توان ظرفیت تولیدات کشاورزی استان را به یک و نیم میلیون تن رساند.
وی بیان داشت: از ابتدای شروع به کار کارگروه کشاورزی در استان طرح‌هایی مانند شبکه‌های آبیاری و زه کشی رشد خوبی داشته‌اند و در سال جاری نیز پروژه‌های کشاورزی استان با سرعت خوبی پیش رفته و موجب افزایش تولیدات کشاورزی استان افزایش شده است.
حجازی افزود: با توجه به اینکه ۲۵ درصد از صادارت محصولات کشاورزی کشور از استان خوزستان انجام می‌شود، همین امر انگیزه کشاورزان استان برای تولید بیشتر محصولات کشاورزی را افزایش داده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر رقابت خوبی بین کشاورزان استان برای افزایش تولیدات ایجاد شده و در برخی از شهرستان‌ها تا سه دوره کشت نیز در یک سال انجام می‌شود.
حجازی به خرید توافقی خرما در استان اشاره کرد و گفت: برنامه خرید توافقی خرما از جمله برنامه‌هایی است که برای نخستین بار در سال ۸۵ در استان خوزستان با موفقیت اجرا شد و امروز بالارفتن انگیزه کشاورزان برای خرید توافقی موجب بالا رفتن کیفیت بسته بندی و صادارت خرما شده و تحولی در درآمد کشاورزان به وجود آمده است.
گفتنی است در این نشست طرح‌های کشاورزی شهرستان‌های گتوند و امیدیه مورد بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز