خبرگزاری کار ایران

مدیر حقوقی و تملک اراضی سد گتوند در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ نقشی در قیمت‌گذاری اراضی سد گتوند نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۴۹

آخرین قیمت پیشنهادی خرید زمین‌ها متری ۱۰۵۰ تومان است و ۱۵ درصد نیز جهت حمایت پرداخته می‌شود که به این ترتیب قیمت هر هکتار زمین ۱۲ میلیون و ۷۵ هزار تومان می‌شود.

گتوند - ایلنا: مدیر حقوقی و تملک اراضی سد گتوند در رابطه با قیمت گذاری تملک زمین‌های روستای گتوند علیا گفت: ما همواره صلاح روستاییان را خواسته‌ایم و سد به عنوان یک دستگاه اجرایی در قیمت گذاری جهت تملک هیچ نقشی ندارد و هر قیمتی که کار‌شناسان اعلام کنند را پرداخت می‌کنیم.

شهرام محتشم‌خانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با تملک زمین‌های کناره سد گتوند تصریح کرد: در حوزه گتوند، لالی و مسجد سلیمان تملک را انجام داده‌ایم و این در حالی است که در حوزه مسجد سلیمان ۹۵ تا ۹۸ درصد تملک انجام شده که این تملک‌ها از فروردین سال ۸۸ آغاز شده است و به همین منظور به تمام ساکنین این مناطق اطلاع رسانی کرده‌ایم.

مدیر حقوقی و تملک اراضی سد گتوند ادامه داد: ۲۱۰۰ هکتار زمین از جانب اداره منابع طبیعی جز مستثنیات مردم اعلام شده است و تا کنون ۱۶۰۰ هکتار آن را خریداری کرده‌ایم و اعتراضات موجود در این زمینه در حال بررسی و پیگیری است.

وی در رابطه با قیمت گذاری زمین‌ها تاکید کرد: بر اساس قانون ۳ کار‌شناس متشکل از نماینده روستاییان و یک نماینده از دستگاه اجرایی و یک کار‌شناس معذور طرفین، قیمت را تعیین می‌کنند و این قیمت تعیین شده لازم الاجراست.

محتشم‌خانی در رابطه با همکاری مسئولان سد با روستاییان افزود: ما همواره صلاح روستاییان را خواسته‌ایم و سد به عنوان یک دستگاه اجرایی در قیمت گذاری جهت تملک هیچ نقشی ندارد و هر قیمتی که کار‌شناسان اعلام کنند را پرداخت می‌کنیم.

وی در رابطه با قیمت کاربری زمین‌های روستاییان تاکید کرد: در زمان قیمت‌گذاری کاملا به این موضوع توجه شده است و نوع کاربری زمین‌ها در قیمت خام زمین تاثیر داشته است.

مدیر حقوقی و تملک اراضی سد گتوند ضمن اشاره به برگزاری جلسات مشترک با فرمانداری مسجد سلیمان و وزارت نیرو افزود: این جلسات جهت رسیدگی به اعتراض روستاییان برگزار شد و در ‌‌نهایت قرار شد تا قیمت‌گذاری‌ها دوباره انجام شود و در این قیمت‌گذاری نماینده دادگستری حضور داشته باشد.

محتشم‌خانی ادامه داد: در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۷ مهرماه دادگستری جهت درخواست اعلام معرفی نماینده دادگستری اخطاریه فرستاد ولی به این اخطار‌ها توجهی نکردند و در ‌‌نهایت قرار شد تا قیمت‌گذاری‌ها در هفته‌ آتی انجام شود.

وی در رابطه با قیمت پیشنهادی تملک زمین‌ها تصریح کرد: آخرین قیمت پیشنهادی خرید زمین‌ها متری ۱۰۵۰ تومان است و ۱۵ درصد نیز جهت حمایت پرداخته می‌شود که به این ترتیب قیمت هر هکتار زمین ۱۲ میلیون و ۷۵ هزار تومان می‌شود که علاوه بر این تمامی مخارج تنظیم سند را شرکت پرداخت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز