خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره استاندارد بندر امام خبرداد:

نمونه برداری از 1452 کالای صادراتی و وارداتی در استاندارد بندر امام (ره)

کد خبر : ۱۹۷۹۴

به کلیه محموله های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد، اجازه ورود به کشور داده نمی شود.

ایلنا - بندر امام خمینی(ره): رئیس اداره استاندارد شهرستان بندر امام (ره) اعلام کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران بویژه ماده 4 و تبصره های ذیل ماده 6 قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره برکلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک بندر امام (ره) را داشته باشند نظارت نموده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می گردد در غیر اینصورت کلیه محموله های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.

به گزارش ایلنا از بندر امام خمینی، امیدرضا مندگار گفت: در مهر ماه سال جاری 249 فقره اظهارنامه وارداتی و 42 فقره اظهارنامه صادراتی به این اداره ارجاع شده است.

وی اظهار داشت: از کالاهای وارداتی و صادراتی تعداد 1452 نمونه که شامل 1255 نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات و 197 نمونه جهت تعیین تعرفه گمرکی و کالاهای صادراتی بوده توسط کارشناسان این اداره و با همکاری شرکت های بازرسی نمونه برداری اخذ گردیده و جهت انجام آزمون به آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده ارسال شده اند.

وی افزود: حجم واردات و صادرات از این اداره در بخش واردات بیشتر شامل: خوراک دام مانند کنجاله سویا، کانولا و منداب و غیره، ذرت، گندم، شکر خام، مواد نسوز و الکترود های گرافیتی، لوازم صنعتی مورد استفاده در شرکت ها از قبیل لوله حفاری و اتصالات، برنج،  مدارهای الکتریکی چاپی، ورق های گالوانیزه و جو دامی؛ و در بخش صادرات بیشتر شامل: مواد تولیدی صنایع پتروشیمی منطقه ویژه از قبیل پروپان، بوتان، کاستیک سودا، آمونیاک، کود شیمیایی اوره،  گوگرد و مواد نفتی مانند نفتگاز، نفت کوره و میعانات گازی و مواد معدنی مانند سنگ آهن و کلینکر بوده است.

مندگار خاطر نشان کرد: در عرصه‌ كیفیت بایستی از واحدهایی كه با كیفیت‌ها و استانداردهای ملی فعالیت می‌كنند، حمایت كنیم و با نظارت در جهت ارتقای سطح كیفی محصولات آن‌ها، مسبب حمایت و صیانت از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و همچنین حضور رقابتی آن‌ها در بازار جهانی باشیم. مندگار با بیان این كه توسعه‌ اقتصادی، بدون رعایت استانداردها میسر نیست، اظهار داشت: بخش‌های اجرای استاندارد و كنترل كیفیت و واحد صادرات و واردات اداره كل استاندارد خوزستان، تمام تلاش خود را جهت نظارت بر تولید و واردات كالاها اعمال می كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز