خبرگزاری کار ایران

ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه آبادان ۲ میلیون لیتر افزایش یافت

asdasd

با احداث واحد الکیلاسیون فاز سوم طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان روزانه ۱۰۰ هزار دلار ارزش افزوده برای کشور به همراه دارد.

ایلنا - آبادان: مدیر مهندسی طرح‌های پالایشگاه نفت آبادان اظهار داشت: پیش از این با راه اندازی واحد کت کراکر مجتمع بنزین سازی در پالایشگاهآبادان، ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه روزانه ۴ میلیون لیتر افزایشیافته بود که با راه اندازی فاز سوم طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان، در مجموع روزانه ۶ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده شده است.

به گزارش ایلنا از پالایشگاه آبادان، عبدالحمید تقی زاده تاکیدکرد: با راه اندازی این واحد، مجموع ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه آبادان روزانه ۱۵ میلیون لیتر خواهد بود و بنزین تولیدی از واحدهای طرح بنزین سازی با اکتان ۹۵ (یورو۴) تولید خواهد شد.

تقی‌زاده تصریح کرد: با احداث واحد الکیلاسیون فاز سوم طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان روزانه ۱۰۰ هزار دلار ارزش افزوده برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان شامل؛ احداث واحدهای کتکراکر، الکیلاسیون، ایزومریزاسیون واحد اهدای اسید سولفوریک و تصفیه آب ترش و... بوده است که واحد کت کراکر آن سال گذشته به بهره برداری رسید و هم اکنون مرحله دوم آن شامل واحدهای الکیلاسیون و ایزومریزاسیون در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر مهندسی طرح‌های این پالایشگاه سرمایه گذاری پروژه‌های فاز سوم طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان را ۸۵۰میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: از این میزان ۴۳۷ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و حدود ۲۴۰ میلیارد تومان ریالی بوده است.

تقی زاده با اشاره به اینکه احداث پروژه بنزین سازی پالایشگاه آبادان با اتکا به توان داخلی انجام شده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد از تجهیزات و قطعا مورد نیاز این پروژه در داخل کشور تامین شده است.

وی درباره میزان تولیدات فرآورده پس از راه اندازی این واحد گفت: هم اکنون به طور میانگین روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین ۱۹ میلیون لیتر نفت گاز (گازوییل) و ۳ میلیون لیتر نفت سفید در این پالایشگاه تولید می‌شود و تولید گاز مایع این پالایشگاه با راه اندازی پروژه الکیلاسیون کاهشمی یابد و در‌‌ نهایت به صفر می‌رسد.

تقی زاده تاکید کرد: با راه اندازی کامل مرحله سوم طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان تا نیمه نخست سال آینده، این طرح به بهره برداری کامل خواهد رسید.

شایان ذکر است طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان به همراه طرح احداث نیروگاه سوم این پالایشگاه ازطرح‌های مهر ماندگار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران محسوب می‌شود که مرحله دوم بنزین سازی این طرح به عنوان دومین طرح مهر ماندگار در پالایش و پخش به بهره برداری رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز