خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر شوشتر خبر داد:

قرارداد ۱۰ هزار كارگر با اتمام سد گتوند به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۳۸

وعده‌های اشتغال زایی در این شهرستان عملی نشده و آنچه که به عنوان اشتغال زایی مطرح می‌شود مشاغل کاذب و ناپایدار محسوب می‌شوند.

 دبیر خانه کارگر شوشتر اعلام کرد: با اتمام پروژه سد گتوند بحران بیکاری در شهرستان شوشتر افزایش یافته چرا كه اقدامی در جهت اشتغال زایی صورت نگرفته است.

علی علیزاده یکی عوامل موثر در روند رو به رشد بیکاری در این شهرستان را اتمام پروژه سد گتوند ذکر کرد و به ایلنا گفت: بیش از ۱۰ هزار نفراز کارگران شاغل در احداث سد گتیوند با اتمام این پروژه هم اکنون به بیکاران شهرستان شوشتر افزوده شده‌اند.

او با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات جوانان جویای کار در این شهرستان است، ادامه داد: شاغلین نیز با وجود مشکلات اقتصادی که به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق از سوی واحد‌های محل کارشان صورت می‌گیرد مشکلات عدیده‌ای را در خصوص تامین معیشت خانواده خود دارند.

این فعال کارگری نرخ بیکاری در شهرستان شوشتر را بیش از ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: وعده‌های اشتغال زایی در این شهرستان عملی نشده و آنچه که به عنوان اشتغال زایی مطرح می‌شود مشاغل کاذب و ناپایدار محسوب می‌شوند.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کارگران نی بر کشت وصنعت کارون شوشتر كه هفته گذشته برای پی‌گیری مشكلات صنفی خود به تهران آمده بودند نیز اظهار داشت: تعداد زیادی از کارگران فصلی نی بر سالهاست که مشکلاتی را در بحث سوابق بازنشستگی و طرح طبقه بندی مشاغل دارند که متاسفانه هنوز مرتفع نشده است.

او افزود: وضعیت نامناسب اقتصاد کشور و به تبع آن افزایش قیمت اجناس و کالاهای اساسی، فشار مضاعفی را به کارگرانی که ماه‌ها حقوق دریافت نکرده‌اند وارد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز