خبرگزاری کار ایران

دبیر بخش شعر سومین کنگره ملک ملکوت:

سومین کنگره ملک ملکوت نکوداشت ادبی دوکوهه اندیمشک برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۱۷

سومین کنگره ملک ملکوت نکوداشت ادبی دوکوهه اندیمشک با حضور شاعران و نویسندگان ادبیات پایداری 17 اسفندماه ساعت 15 در تالار خورشید شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.

ایلنا - اندیمشک: دبیر بخش شعر این کنگره  گفت: سومین کنگره­ ی ادبی ملک ملکوت نکوداشت دوکوهه ­ی اندیمشک به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن­ های شعر و داستان اندیمشک با حضور استاد محمد علی بهمنی، مرتضی سرهنگی، حبیب احمدزاده،عبدالرحیم سعیدی راد بعنوان شاعران میهمان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اندیمشک به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، ارمغان بهداروند با اشاره به دو کنگره ­ی پیشین، رسالت اجتماعی این برنامه­ ی ملی را تعریف نظام ساختاری ادبیات پایداری و بازخوانی ویژگی­ های ادبی آثار پایداری دانست.

وی با اشاره به محدود شدن ادبیات پایداری به چند برنامه ­ی کلیشه ­ای خاص و انحصاری شدن تریبون­ های این جریان ادبی، شعر مقاومت را از شعر جنگ طلب و صلح ستیز متفاوت دانست و شاعران را به عنوان منادیان صلح حتی در صحنه­ های نبرد معرفی کرد.

بهداروند تقدیس مبارزان، توصیف صحنه­ های ایثار، وصف شهدا و گزارش حقیقت ­های جنگ را بخش اول رسالت شاعران دفاع دانست و استفاده از فضای معنوی جبهه ­ها،تبیین رسالت میهن دوستی و اعتراض و انتقاد را وجه دیگر این جریان دانست که در دهه ­ی هفتاد شکل گرفت.

دبیر بخش شعر کنگره ملک ملکوت با اشاره به سیر تحول شاعرانی هم چون سید حسن حسینی، قیصر امین­ پور، یوسفعلی میرشکاک، عبدالجبار کاکایی، علیرضا قزوه و... شعر پایداری را جریان تاثیرگذاری از شعر امروز دانست که می­تواند روح میهن دوستی، صلح و دیگردوستی را بنیان نهد.

بهداروند با اشاره به مشکلات اعتباری پیش روی برنامه­ های هنری در سال جاری، خارج کردن بخش رقابتی جشنواره را از جمله تفاوت ­های سومین کنگره­ ی ملک ملکوت دانست و اظهار امیدواری کرد مدیران شهری شهرستان اندیمشک با احساس قرابت بیشتری به این رویداد ملی توجه نمایند و دسترنج افتخار آفرین دو دوره­ ی گذشته را پاس بدارند.

گفتنی است،سومین کنگره ملک ملکوت نکوداشت ادبی دوکوهه اندیمشک با حضور شاعران و نویسندگان ادبیات پایداری 17 اسفند ساعت 15 در تالار خورشید شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز