خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

14 هزار فرصت شغلی در بخش كشاورزی ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۰۶

طرح‌های متوسط بخش كشاورزی كه مربوط به سال‌گذشته بودند، امسال به بهره‌برداری می‌رسند و تا سه ماه آینده 14 هزار شغل در بخش كشاورزی محقق خواهد شد.

ایلنا - بندر امام خمینی(ره): استاندار خوزستان گفت: امروز اولین خواسته مردم قبل از مسكن و بسیاری از موارد دیگر شغل است؛ پس باید در تحقق این امر همت بیشتری ورزید.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سیدجعفر حجازی در سومین جلسه كارگروه اشتغال كه در محل استانداری برگزار شد، اظهاركرد: موانع اشتغال تنها در موانع مالی خلاصه نمی‌شود، بلكه مسائلی چون بوروكراسی كاری و عدم آشنایی از مناطقی كه اشتغال ایجاد می‌كنند نیز از موانع اشتغال است، به گونه‌ای كه در بحث اشتغال عزم جدی‌تری نیاز است تا این موانع از سر راه برداشته شوند.

وی افزود: كارگروه اشتغال به نگاه و برنامه و همت جدیدی احتیاج دارد و ضروری است پروژه‌ها دسته‌بندی و اولویت‌بندی شوند، زیرا حماسه اقتصادی به كارگروه اشتغال مربوط می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح‌كرد: طرح‌های متوسط بخش كشاورزی كه مربوط به سال‌گذشته بودند، امسال به بهره‌برداری می‌رسند و تا سه ماه آینده 14 هزار شغل در بخش كشاورزی محقق خواهد شد.

حجازی در خصوص كارگروه معدن و كشاورزی نیز عنوان‌كرد: خوشبختانه توانسته‌ایم حدود 450 میلیارد تومان تسهیلات 7 درصد به كارگروه كشاورزی تخصیص دهیم و در خصوص كارگروه معدن نیز برای سه ماه اول سال 200 میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه به آن اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان‌كرد: در سفر اخیر هیات دولت به خوزستان 40 میلیارد تومان اعتبار برای فراهم كردن زیرساخت‌های اشتغال تخصیص یافت.

استاندار خوزستان در خصوص مشاغل‌خانگی گفت: 4 سال پیش ارزش صادرات صنایع دستی استان 300 هزار دلار بود كه در سال 91 به 4 میلیون دلار رسیده كه این رقم معادل 100 میلیارد تومان درآمد است. این رقم قابل توجهی است و 35 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌كند. همه این قضایا نشان می‌دهد ضروری است در بخش اشتغال خانگی بیشتر كار شود زیرا رتبه سی‌ام در كشور مناسب استان نیست و روند كُند اجرای پروژه‌ها در این بخش باید تسریع گردد.

همچنین شكرخدا موسوی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان‌كرد: بحث بانك‌ها بسیار پیچیده شده، به طوری كه همه از این موضوع گله‌مند هستند. استان ما در كشور در خصوص سپرده بانكی مقام دوم را در كشور دارد اما در خصوص اعطای وام و تسهیلات به مردم و متقاضیان در رتبه 28 كشور است.

وی افزود: این نشان‌دهنده یك گره در كار بانكی است و آمارها نشان می‌دهد در سیستم بانكی استان مشكل وجود دارد. از این روی ضروری است مسئولان بانك‌ها بیش از پیش احساس مسئولیت كنند.

از سوی دیگر حسین نظری، معاون اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این جلسه در خصوص میزان افزایش جذب بنگاه‌های زودبازده از ابتدای سال‌جاری تا اردیبهشت‌ماه عنوان‌كرد: تعداد طرح‌های تاییدشده در بانك‌ها 12 طرح و اشتغال جدید در این طرح‌ها 119 نفر می‌باشد. تسهیلات مصوب برای طرح‌های تصویب شده نیز 55 میلیارد و 900 میلیون ریال است.

وی گفت: تعداد طرح‌های انعقاد قرارداد 7 طرح با مبلغ اعتبار 130 میلیارد و 500 میلیون ریال می‌باشد. همچنین تعداد اشتغال در این طرح‌ها 110 فرصت شغلی است و كل مبلغ پرداخت شده نیز بیش از 45 میلیارد ریال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز