خبرگزاری کار ایران

به مناسبت سالروز شكست حصر آبادان؛

فرودگاه بین‌المللی آبادان به نام «آیت الله جمی» نام‌گذاری می‌شود

فرودگاه بین‌المللی آبادان به مناسبت سالروز شكست حصر آبادان در پنجم مهر به پاس رشادت‌های نخستین امام جمعه آبادان كه تا پایان جنگ تحمیلی این شهر را ترك نكرد و تكیه گاه همیشگی رزمندگان در طول جنگ بود، به نام «آیت الله جمی» نام‌گذاری می‌شود.

آبادان - ایلنا: فرودگاه بین‌المللی آبادان به مناسبت سالروز شكست حصر آبادان در پنجم مهر به پاس رشادت‌های نخستین امام جمعه آبادان كه تا پایان جنگ تحمیلی این شهر را ترك نكرد و تكیه گاه همیشگی رزمندگان در طول جنگ بود، به نام « آیت الله جمی» نام‌گذاری می‌شود.

به گزارش ایلنا، با موافقت مهندس علی نیكزاد فرودگاه بین‌المللی آبادان به نام « آیت الله جمی» نام‌گذاری می‌شود.

بنابر این گزارش آیت الله جمی یكی از تاثیرگذارترین ائمه جمعه آبادان بوده كه سابقه درخشان مبارزاتی در طول رژیم استبدادی شاه داشت. وی از سالهای 1342 دامنه فعالیت سیاسی خود را گسترش داد.

آیت الله جمی نخستین امام جمعه آبادان بود كه توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به این سمت منصوب شده بود و تا پایان جنگ تحمیلی نیز این شهر را ترك نكرد و تكیه گاه همیشگی رزمندگان در طول جنگ بود.

دیدار از مجروحان، سركشی به خانواده شهدا و پاسخ دادن به مسائل شرعی رزمندگان از دیگر اقدامات آیت الله جمی بود.

رزمندگان منطقه جنوب خصوصا اهالی خونگرم آبادان همواره از شنیدن لحن شیرین و امیدواركننده آیت الله جمی از رادیو در سال‌های جنگ تحمیلی به عنوان قوت قلب خود یاد می‌كردند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز