خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان:

همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در اهواز برگزار می شود

کد خبر : ۶۷۶۳۷

همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با شعار «خلیج فارس پیام‌دار صلح و دوستی» امروز در شهر اهواز و گل ریزان سواحل خلیج فارس به صورت همزمان در استان خوزستان برگزار می‌شود.

ایلنا: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با شعار  ‏خلیج فارس پیامدار صلح و دوستی، در روز سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 در شهر اهواز و گل ریزان سواحل خلیج فارس به صورت همزمان در استان خوزستان خبر داد.
به گزارش ایلنا از خوزستان، پرویز پور فرخی گفت: در راستای وظیفه فرهنگی و میراث داری خود و  با هدف آشنا نمودن مردم به اهمیت موضوعی جایگاه خلیج فارس و آشنا نمودن نسل جوان انقلاب با رشادت‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که حافظان کیان ملی و دینی ایران اسلامی بوده اند،  همایش بزرگداشت خلیج فارس را با شعار « خلیج فارس پیام دار صلح و دوستی » در استان خوزستان برگزار می‌كنیم.
وی در ادامه افزود: این همایش با محوریت  توجه به اهمیت راهبردی بین المللی و منطقه‌ای خلیج همیشه فارس در ابعاد تاریخی و طبیعی و بزرگداشت یاد و خاطره رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در دفاع از این خطه از سرزمین مان برگزار می‌شود.  
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان توضیح داد: در این همایش با دعوت از خانواده شهدا و ایثارگران، همچنین  پژوهشگران، فرهیختگان،  کارشناسان، صنعتگران،  هنرمندان و اصحاب رسانه  استان خوزستان که در خصوص خلیج فارس آثار ارزشمندی داشته اند  روز ملی خلیج فارس را گرامی داشته‌ایم.
پورفرخی همچنین تصریح کرد:  اجرای موسیقی‌های حماسی با موضوع خلیج همیشه فارس، شعر خوانی، نمایش اتحاد اقوام و عشایر خوزستان،  نمای اسناد تاریخی خلیج فارس در این همایش ارائه خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: گل ریزان سواحل خلیج فارس به صورت همزمان در سواحل شهرستان های استان خوزستان، تجلیل از خانواده شهدا، برپایی مسابقه نقاشی  ویژه خردسالان با موضوع خلیج فارس، برپایی شب شعر، نشست با اصحاب رسانه، تجلیل از فرهیختگان، هنرمندان مرتبط با موضوع خلیج فارس ازدیگر برنامه های جانبی این همایش می باشد که در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت اجرا می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز