خبرگزاری کار ایران

خوزستان در مسیر برقراری ارتباط با كشورهای مختلف جهان است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۳

بازگشایی و فعال‌‌سازی دو مرز چزابه و شلمچه در افزایش صادرات غیرنفتی، ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند برای تولید، مونتاژ و انتقال آن‌ به كشور عراق نقش مهمی داشته است.

ایلنا: استاندار خوزستان گفت: استان ما به لحاظ مرزی بودن و ارتباطی که در سال‌های اخیر با کشورهای همسایه داشته، با وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی، دارای یک پتانسیل ویژه بوده که نشان‌دهنده امتیاز خاص و قابل توجه آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سیدجعفر حجازی در نشست روابط بین‌الملل که با حضور مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه، در محل استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: دولت‌های نهم و دهم با برقراری ارتباط با کشورهای خارجی و ایجاد انگیزه تولید، بازگشایی و فعال‌سازی دو مرز چزابه و شلمچه در افزایش صادرات غیرنفتی، ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند برای تولید، مونتاژ و انتقال آن‌ به کشور عراق نقش مهمی داشته است.

وی افزود: در بخش صادرات غیرنفتی در سال‌گذشته ۸/۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم و با توجه به شرایط تحریم توانستیم خوب عمل کنیم. طی چند سال اخیر ارتباطات خوبی با کشورهای روسیه، ترکیه و سوریه داشتیم اما متاسفانه به دلیل جنگ‌های دو سال‌گذشته ارتباطات ما با کشور سوریه کمتر شد.

استاندار خوزستان بیان‌کرد: ارتباطات خوزستان با کشورهای حوزه خلیج‌فارس کما کان ادامه دارد و اکنون ارتباط با کشورهای هند و پاکستان در دستور کار قرار گرفته اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

حجازی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی سال‌گذشته اظهارکرد: نمایشگاهی در قطر و آستاراخان برگزار و ۸ قلم از محصولات مرغوب استان در قطر ارایه شد که با استقبال خوبی مواجه بود؛ همچنین نمایشگاه‌های دیگری در بصره توسط بخش‌خصوصی و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برگزار شد که دستاوردهای خوبی داشت.

وی گفت: یکی از دستاوردهای خوب سال‌گذشته خوزستان، ملاقات با کشورهای خارجی مختلف و آشنایی آن‌ها با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان بود. سال ۸۶ همایش جذب سرمایه‌گذاری با حضور کشورهای خارجی در خوزستان برگزار شد که ۳۲۰ ایرانی سرمایه‌گذار در آن شرکت کردند.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی نیز در سال ۸۹، ۶/۱ میلیارد دلار و در سال ۹۰، ۸۴۳ میلیون دلار جذب شد؛ همچنین سال‌گذشته این میزان به ۸/۱ میلیارد دلار رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز