خبرگزاری کار ایران

توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی/

كارگاه آموزشی یك روزه بیماری‌های خسارت زا در اهواز برگزار شد

کد خبر : ۶۹۴۴۰

كارگاه آموزشی یك روزه با عنوان بررسی ابعاد بیماری‌های خسارت‌زای ماهیان گرمابی در مزارع پرورشی استان خوزستان برگزار شد.

ایلنا: کارگاه آموزشی یک روزه با عنوان بررسی ابعاد بیماری‌های خسارت زای ماهیان گرمابی در مزارع پرورشی به همت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هدف از برگزاری این دوره آموزشی، ارتقاء سطح علمی شرکت‌کنندگان در خصوص مدیریت بهداشتی آب، تغذیه، قرنطینه و بیماری‌های خسارت زای ماهیان گرمابی عنوان شد و اساتید گروه آبزیان دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران، کار‌شناسان اداره بهداشت آبزیان و قرنطینه اداره کل دامپزشکی، مسئولین اتاق بازرگانی اهواز و کار‌شناسان پزوهشکده آبزی پروری جنوب غرب کشور و اتحادیه‌های آبزی پروران و پرورش دهندگان ماهیان گرمابی در این کارگاه آموزشی یک روزه حضور داشتند.
مسئول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان در این کارگاه آموزشی با اشاره به تاریخچه و علل بروز تلفات در سطح مزارع پرورشی ماهیان گرمابی گفت: علت اصلی تلفات در مزارع گرمابی استان که هرساله با شروع فصل بهار آغاز و در فصل تابستان به اوج خود می‌رسد؛ سندرمی است که عوامل مدیریتی، کاهش دبی رودخانه، آلودگی آب رودخانه‌ها به فاضلاب‌های صنعتی، عوامل جلبکی، میکروبی و ویروسی در بروز ان موثر می‌باشند.

مکی نیا با بیان اینکه درمان به هیچ عنوان در پرورش ماهیان گرمابی اقتصادی نیست؛ تنها راه کنترل و پیشگیری از بروز تلفات در این گونه ماهیان را حذف تدریجی مولدین بیمار و جایگزین كردن مولدین عاری از بیماری، استفاده از گونه‌های جدید پرورشی و غذاهای کنستانتره‌ای به همراه مواد محرک ایمنی و پروبیوتیک عنوان كرد.

وی گسترش وسیع مزارع غیرمجاز استان را یکی از معضلات مهم در پرورش ماهیان گرمابی مطرح نمود و اظهار امیدواری کرد با رعایت موارد فوق شاهد کاهش تلفات در مزارع استان باشیم.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی یک روزه بیش از۸۰ نفر از پرورش دهندگان ماهیان گرمابی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز