خبرگزاری کار ایران

مدیر كل كتابخانه‌های عمومی خوزستان اعلام کرد:

برنامه‌های اوقات فراغت اداره كل كتابخانه‌های عمومی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۲۶

تمام كتابخانه‌های استان در هر زمان آماده خدمات دهی به تمامی رده‌های سنی در استان هستند.

ایلنا: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری تمامی کتابخانه‌های استان دو نوبت کاری خواهند داشت گفت: با توجه به اینکه یکی از هداف اصلی کتابخانه‌ها پر کردن اوقات فراغت جوانان است، تمامی کتابخانه‌های استان در هر زمان آماده خدمات دهی به تمامی رده‌های سنی در استان هستند و این ظرفیت را دارند تا در تابستان امسال اوقات کاری خود را دو تا سه نوبت افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، منصوری افزود: از دیگر برنامه‌های این اداره کل برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات ملی و استانی کتابخوانی در ۳ ماه تابستان باهدف معرفی کتب مفید و ترویج فضائل علمی و معنوی در جامعه است که این مسابقات به‌منظور معرفی کتب مفید در کتابخانه‌ها از طریق سایت شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور به آدرس www. booki. ir برگزار و به نفرات بر‌تر یک کارت هدیه به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال اهداء می‌شود. همچنین مراجعه کنندگان به این سایت می‌توانند از خدمات متنوع‌تری از قبیل معرفی سیر مطالعاتی، مشاوره و سایر خدمات موجود در کتابخانه‌ها استفاده نمایند.

لفته منصوری گفت: تشکیل گروههای مطالعاتی، برگزاری شب شعر، نقد و بررسی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری دوره‌های ویژه قرآن کریم، آموزش نهج البلاغه، آموزش نویسندگی با استفاده از نخبگان شهرستان‌ها و با محوریت کانون‌های ادبی و قرآن و نهج البلاغه تأسیس شده در شهرستانهای استان اجراء خواهد شد.

به گفته این مقام مسول، اجرای طرح مشاوره تحصیلی که در این طرح از کتابداران فعال و مشاوران خوش بیان و مسلط موسسات خصوصی معتبر استفاده می‌شود، این طرح بصورت مراجعه حضوری در سالن‌های مطالعه و بیان نکات مهم و کلیدی در روش‌های مطالعه درسی و ارائه سیر مطالعاتی و...، اعضاء کتابخانه را تشویق به شرکت در کلاسهای مشاوره می‌نماید. در این طرح سعی می‌شود که مطالعه غیردرسی اعضاء، همگام با سیر مطالعاتی تدوین شده اجرا شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: برگزاری کلاسهای هنری مثل خیاطی و گلدوزی برای زنان خانه دار، برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف (نقاشی، نویسندگی، خلاصه نویسی) و ویژه برنامه‌های کودک شامل: نمایشهای عروسکی برای کودکان، اجرای تئا‌تر، برگزاری کلاسهای قصه گویی برای خردسالان، برگزاری مسابقات مختلف برای کودکان نیز جزء برنامه‌های اداره کل است.

منصوری از برگزاری اردوهای کوتاه مدت درون استانی (تربیتی و تفریحی) در مناطق خوش آب و هوای استان با هدف استعدادیابی و ایجاد نشاط و شادابی در اعضاء کتابخانه‌ها خبر داد که این اردو با استفاده از کتابداران فعال، مربیان تربیتی و یک روحانی آشنا به امور تربیتی جهت ارتقاء فکری و ذهنی اعضاء برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی مذهبی، کلاسهای احکام، قرآن، نهج البلاغه، مسائل دینی و اخلاقی با هدف تقویت روحیه مکتبی و دینداری و آگاهی بخشی در خصوص واجبات و برگزاری نماز جماعت و نماز وحدت در کتابخانه‌های پرجمعیت و دارای مکان مناسب با استفاده از روحانیون خوش بیان و با سواد جهت تقویت فضای معنوی کتابخانه‌های عمومی استان انجام خواهد پذیرفت.

منصوری در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی خوشنویسی، نقاشی، رایانه، زبان انگلیسی، مهارتهای زندگی، هنرهای دستی و تجسمی، کمک درسی، برگزاری کلاسهای نوشتن خلاقانه، قصه‌هایی برای تفکر، برگزاری کلاسهای شاهنامه خوانی و حافظ خوانی، برگزاری کلاسهای آموزش تیراندازی با کمان، در کتابخانه‌های عمومی استان با استفاده از مربیان آزموده و مجرب جهت اعضاء کتابخانه‌های عمومی استان خبرداد.

وی در پایان گفت: ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان نیز در ایام ضیافت الله به صورت ویژه برگزار خواهد شد و کلیه مراسمات معنوی با استفاده از روحانیون و اساتید علوم دینی در کتابخانه‌های عمومی استان انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز