خبرگزاری کار ایران

معاون نهضت سوادآموزی خوزستان:

استان خوزستان عزمی راسخ برای ریشه كنی بی‌سوادی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۶۷

بیشترین تعداد بی‌سوادان در شهرهای اهواز، دزفول و شوش هستند و كمترین آن‌ها در هفتكل، هندیجان و لالی قرار دارند.

ایلنا: معاون نهضت سوادآموزی خوزستان گفت: کمتر از ۱۰ درصد از جمعیت استان خوزستان از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند که همه تلاش‌ها برای با سواد کردن این تعداد آمار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش این استان؛ موسی شیخی در نشستی با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی، رییس اداره سواد آموزی و جمعی از کار‌شناسان آموزش و پرورش در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش آبادان افزود: برای ریشه کنی بی‌سواد همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند.
وی اظهار داشت: کمتر از ۱۰ درصد از جمعیت استان خوزستان از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند که همه تلاش‌ها برای با سواد کردن این تعداد آمار است.
شیخی افزود: گروه هدف برای بررسی تعداد بی‌سوادان سنین ۱۰ تا ۴۹ سال است که در استان خوزستان ۲۹۳ هزار و ۴۱۷ نفر را شامل می‌شوند.
وی گفت: بیشترین تعداد بی‌سوادان در شهرهای اهواز، دزفول و شوش هستند و کمترین آن‌ها در هفتکل، هندیجان و لالی قرار دارند.
شیخی به ناکارآیی دعوت چهره به چهره و حضور در درب منازل افراد محروم از سواد اشاره کرد و تصریح کرد: پخش برنامه‌های تبلیغی و ترویجی از صدا و سیما و رسانه‌های همگانی در زمینه ریشه کنی بی‌سوادی و ترغیب افراد بی‌سواد به سوادآموزی، از روش‌های سنتی کاربردی‌تر و موثر‌تر است.
در این نشست مدیر آموزش و پرورش آبادان با اشاره به تلاشهای فراوان صورت گرفته برای جذب این افراد در کلاسهای نهضت سواد آموزی گفت: بیش از ۹۰ درصد مردم شهرستان آبادان با سواد هستند.
سید محمد مولویˈ اظهار داشت: با تلاش مسوولان نظام جمهوری اسلامی، بی‌سوادی در حال ریشه کنی از سطح جامعه است.
وی افزود: نهضت سواد آموزی به سمت و سوی آموزشهای فرد به فرد و واگذاری کلاس‌ها به بخش خصوصی و با سوادانی که توانایی تدریس را دارند در حال پیش روی است.
مدیر آموزش و پرورش آبادان با اشاره به تحقق فرمان امام راحل (ره) مبنی بر اینکه ˈایران را سراسر مدرسه کنیمˈ گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا سال ۹۳ موضوع بی‌سوادی در آبادان به طور ۱۰۰در صد ریشه کن می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز