خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا/

پرونده بازسازی ساحل جنگ زده بهمنشیر به انتها نرسیده بسته شد

asdasd

ساحل بهمنشیر در اثر بازسازی غیراصولی پس از جنگ خراب شد/ شكایت گرهی از مشکل مردم باز نمی کند/ ساحل بهمنشیر از معدود نقاط تفریحی مردم آبادان است.

ایلنا - آبادان: پس از خاتمه هشت سال جنگ تحمیلی و به صدا در آمدن ناقوس بازسازی شهرهای جنگ زده، بار دیگر بارقه ای از امید در دل آبادانی‎ها زنده شد. طی این سال‎ها مردم آبادان فشارهای روانی و اجتماعی بسیاری در کنار تخریب وسیع که موجب دو دهه توقف در رشد و توسعه شهرشان آبادان شد متحمل شده اند.

به گزارش ایلنا از آبادان، اکنون زمان آن رسیده بود تا تدبیر مسئولان در بازسازی شهرهای جنگ‎زده و مهیا ساختن شهرها برای نواختن آهنگ بازگشت مهاجران به شهرهایشان به کار گرفته شود.

پرونده بازسازیها به انتها نرسیده بسته شد

عملکرد سریع و گاهی بی تدبیرانه در بازسازی شهرها آن هم در زیر فشار مهاجرت مردم جنگ‎زده به شهرهایشان که با تشویق مسئولان و با دادن وعده اعطای هفت قلم کالای اساسی به مردمی که تمامی هستی خود را در جنگ از دست داده بودند، باعث شد تا پرونده بازسازی به انتها نرسیده، بسته شود.

دیری نپایید که بخش‌های مختلفی از کارهای صورت گرفته در قالب بازسازی نیز یکی پس از دیگری شکل تخریب به خود گرفت و نه تنها گره از کار مردم باز نکرد بلکه مسئولان و مردم را امروز دچار مشکل و سردرگمی کرده است، آن هم در شهری همچون آبادان که زمانی مرکز فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی اجتماعی و تجاری بود و هنوز نتوانسته است سنگینی لطماتی را که طی 8 سال جنگ تحمیلی و پس از آن در زمان بازسازی به آن وارد شده از تن بزداید.

موضوع تخریب ساحل بهمنشیر (زیر پل ایستگاه 7) به عنوان معدود مراکز تفریحی مردم آبادان از جمله مواردی است که در دوران بازسازی و در قالب سه فاز به اجرا در آمد و اگر امروز به دلیل انجام عملیات لایروبی توسط سازمان آب و برق خوزستان شروع به نشست و تخریب کرده است نه به دلیل لایروبی که به دلیل غیراصولی، فنی و علمی ساخته نشدن این ساحل صورت گرفته است.

به عقیده ی برخی کارشناسان چنانچه برخی امور از جمله شمع کوبی به نحو درست و اصولی انجام می شد امروز چنین اتفاقی رخ نمی داد و مردم در این میان متضرر نمی شدند.

چه کسی می تواند تضمین کند که وقتی برای دیدن بهمنشیر به ساحل رود به یک بار زیر پایش خالی نشود و به درون آن نیفتد؟

20 میلیارد ریال خسارت وارد شده است

شهردار آبادان در جلسه ی کار گروه عمران شهری که با حضور استاندار خوزستان در محل سرسرای اجتماعات شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد ضمن بیان این مطلب و اشاره به انجام عملیات ساحل سازی کارون در اهواز توسط سازمان آب و برق خوزستان از استاندار خواست تا از سازمان مذکور بخواهد تا ساحل بهمنشیر را نیز بسازد.

محمود رضا شیرازی با اشاره به اجرای غیراصولی این ساحل در دوره ی بازسازی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان ما میزان 20 میلیارد ریال خسارت بر ساحل بهمنشیر به دلیل تخریب وارد آمده است.

وی افزود: تامین این حجم هزینه برای ساخت ساحل بهمنشیر از توان شهرداری آبادان خارج است و برای آن نیاز به حمایت مالی از سوی استان داریم.

وی اظهار داشت: مردم آبادان دیگر قادر به پرداخت تاوان اشتباهات مسئولان در دوره های قبل نیستند.

شیرازی بار دیگر از استاندار خوزستان خواستار توجه و همکاری در خصوص ساخت و بهبود وضعیت حاشیه ی بهمنشیر شد.

استاندار: به دادگستری شکایت کنید

استاندار خوزستان نیز در ادامه ضمن نپذیرفتن تامین بودجه برای ساخت و مرمت حاشیه ی بهمنشیر از شهردار آبادان خواست تا ضمن تعیین خسارت وارد شده از عوامل ایجاد این مسئله به دادگستری شکایت کند و موضوع را به این روش دنبال کند چون استان پولی برای انجام این گونه کارها ندارد.

شهردار آبادان نیز موضوع شکایت را یکی از حقوق اصلی شهرداری خواند و گفت: در احقاق حقوق شهروندان از هیچ کاری کوتاهی نمی کنیم و در صورتی که به نتیجه ای نرسیدیم به طور حتم شکایت خواهیم کرد اما این کار گرهی از مشکل مردم باز نمی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز