خبرگزاری کار ایران

بعد از ۲۰سال صورت گرفت/

حمله جیرجیرک ها به مناطق جنوبی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۶۸

هجوم جیرجیرک ها در مناطق جنوب و جنوب غرب استان خوزستان طی چند روز گذشته به اوج خود رسیده است.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: خوزستان به خاطر اقلیم آب و هوایی هر از چند گاهی از این میهمانان ناخوانده دارد و بیش از دو هفته است که تعداد زیادی از جیرجیرک‌ها به خوزستان و قسمت‌هایی از ایلام هجوم آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده ادامه داد: حضور این گونه بیشتر از مناطق جنوب و جنوب غرب که رطوبت بیشتری دارد و یا در حاشیه رودخانه‌ها و شهرهایی که به دریا و تالاب نزدیک‌تر هستند بیشتر مشاهده شده است.

وی ادامه داد: این جانور یک دوره طغیان دارد و با گذشت چند هفته دیگر دوباره از بین می‌رود. در حال حاضر در مناطق جنوب و جنوب غرب حضور میلیونی آن‌ها مشاهده شده ولی در سطح شهر‌ها این تعداد به صد‌ها جیرجیرک کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: عوامل مختلفی سبب افزایش یا کاهش یک گونه می‌شود. جیرجیرک‌ها نیز در یک دوره در ۲۰ سال گذشته به خوزستان هجوم آوردند به طوری که تمام پیاده‌رو‌ها و جوی‌های آب مملو از این حشره شده بود اما بعد از گذران دوره خود از بین رفتند.

وی با بیان این مطلب که گزارش جدی از آسیب جیرجیرک‌ها نداشته‌ایم اظهار داشت: به صورت موردی بعضی از کشاورزان از حضور جیرجیرک‌ها در مزارعشان و آسیب به گیاهان خبر داده‌اند، اما خسارت جدی نبوده اما جیرجیرک‌ها با حضور در انبارهای مواد غذایی البسه و پارچه باعث خوردگی می‌شوند اما تاکنون در این مورد نیز گزارشی ارسال نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان این مطلب که به طور طبیعی طی دو هفته آینده جیرجیرک‌ها کاهش پیدا خواهند کرد گفت: بعد از گذران دوران طغیان به طور طبیعی این حشره کم می‌شود. در این بین تعدادی از آن‌ها نیز خوراک پرندگان خواهند شد و طی دو هفته آینده تقریباً از بین می‌روند. از شهروندان نیز درخواست می‌کنیم که در صورت امکان از سم برای نابودی آن‌ها استفاده نکنند چرا که اثر سم در محیط باقی می‌ماند و اجازه دهند جیرجیرک‌ها به طور طبیعی از بین بروند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز