خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

امضای قرارداد فاینانس 5 تصفیه‌خانه فاضلاب خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۵۷

مقرر شده که شهرهای داخلی استان شامل آبادان، خرمشهر، بندرامام و شادگان به لحاظ وضعیت جغرافیایی و بالا بودن آب‌های سطحی، در اولویت رسیدگی به بحث فاضلاب قرار گیرند.

ایلنا: استاندار خوزستان گفت: مباحث مربوط به فاضلاب در استان پس از توجه و اهمیت مباحث آب شرب مهم‌ترین دغدغه استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سیدجعفر حجازی در حاشیه انعقاد قرارداد فاینانس بین‌المللی ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب استان اظهارکرد: این کار، مساله ارزشمند و مهمی است که باید از سال‌های گذشته آغاز می‌شد.

وی افزود: امیدواریم مقدمات کار و وام این پروژه هرچه سریع‌تر انجام شود و این کار به‌گونه‌ای صورت گیرد که بتوانیم آن را مقدمه و الگوی از مشارکت چینی‌ها در پروژه‌های فاضلاب تلقی کنیم.

حجازی تصریح‌کرد: برای شهر اهواز در ۲ مرحله بحث شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب مورد پیگیری قرار گرفت. به لطف خداوند شبکه فاضلاب از حمل اوراق مشارکت و تصفیه‌خانه با مشارکت و سرمایه‌گذاری یک شرکت اروپایی در حال انجام است.

استاندار خوزستان عنوان‌کرد: اما براساس ضرورت مقرر شده که شهرهای داخلی استان شامل آبادان، خرمشهر، بندرامام و شادگان به لحاظ وضعیت جغرافیایی و بالا بودن آب‌های سطحی، در اولویت رسیدگی به بحث فاضلاب قرار گیرند.

وی ادامه‌داد: امروز قرارداد تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر‌ها به امضا رسید و امیدواریم در ماه‌های آینده عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شود. میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌های رقم قابل توجهی است که باید ظرف ۳ سال توسط سرمایه‌گذار به اجرا برسد.

حجازی افزود: قطعا بعد از آب شرب مهم‌ترین موضوع زیرساختی در استان بحث فاضلاب است که از این طریق به مسایل بهداشتی و زیست محیطی استان می‌توان توجه بیشتری کرد و نگرانی در این زمینه‌ها کمتر خواهد شد.

وی بیان‌کرد: همچنین در قالب این طرح‌ها از پساب‌های فاضلاب از روش بازگردانی استفاده و از آن برای تولید و بخش کشاورزی، ایجاد فضای سبز و آبیاری بهره‌برداری می‌شود.

در ادامه محمدعلی صنیعی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: این پروژه عمدتا شامل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرهای جنوبی استان است. این پروژه‌ها با ظرفیت ۲۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز به اجرا می‌رسند و می‌تواند مشکلات فاضلاب این شهر‌ها را حل کند.

وی افزود: مبلغ قرارداد اجرای سه ساله این پروژه‌ها ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو، ‌معادل ۱۹۰ میلیارد تومان است و برای بهره‌برداری از آن در مدت ۲ سال نیز مبلغ ۳ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

صنیعی‌نژاد تصریح‌کرد: ۴ ماه اول این پروژه‌ها صرف طراحی می‌شود و امیدواریم همزمان با طراحی، بخش‌های اجرایی نیز آغاز شود. ۱۵ درصد هزینه بهره‌برداری بر عهده استان و ۸۵ درصد آن از طریق سهم مشارکت تامین خواهد شد.

همچنین لین‌مینگ هووا، سرمایه‌گذار چینی و مدیرعامل شرکت بی‌سی‌ایجی (BCEG) گفت: اقدامات فاینانس این پروژه‌ها تا ماه اکتبر تمام می‌شود و تا ۳ ماه آینده وام آماده است و اجرا را شروع خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم پروژه‌ها را به خوبی در این استان اجرایی کنیم و ظرف ۳ سال قرارداد تعیین شده را به بهره‌برداری برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز