خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

جهت‌گیری اقتصادی دولت، حرکت به سوی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۷۸

برگزاری نمایشگاه های بین المللی می تواند زمینه دست یابی به بازارهای بین الملی باشد.

ایلنا: استاندار خوزستان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی ضمن اشاره به وضعیت صادارت در استان خوزستان گفت: با وجود اینکه در سال گذشته تحریم‌ها، نوسانات ارزی و شرایط سخت بازار مشکلات بسیاری را برای بخش صادرات غیر نفتی به وجود آورد، خوشبختانه در استان خوزستان شاهد رونق صادارت بخش‌های کشاورزی و صنعت، خصوصاً در مرز شلمچه و چزابه به کشور عراق بودیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجازی به سفر استاندار بصره به خوزستان و عقد ۳۱ تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین دو استان اشاره کرد و گفت: با توجه به موفقیت استان خوزستان در این بخش و انعکاس آن در رسانه‌ها، استان‌های دیگر کشور نیز متقاضی شرکت در نمایشگاه بصره شده‌اند.
استاندار خوزستان به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های خوزستان در استان بصره عراق اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند زمینه دست یابی به بازارهای بین الملی را برای سرمایه‌گذاران داخلی فراهم کند.
وی افزود: جهت گیری اقتصادی دولت یازدهم در سال جاری، حرکت به سوی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است و از آنجایی که عمده صادرات استان خوزستان از مهرماه آغاز می‌شود، در ماه آینده شاهد جهش صادراتی استان خوزستان خواهیم بود.
استاندار خوزستان بیان داشت: سازمان صنعت و معدن و تجارت و مدیریت امور اقتصادی استان باید برای رفع موانع صادرات، با دستگاه‌های مرتبط جلسات منظمی را برگزار کنند.
وی جاده‌های مناسب خصوصا در مرز‌ها و رفع موانع و مشکلات در پایانه‌های صادراتی را در توسعه تجارت مهم توصیف کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز