خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان خبرداد:

عملیات اجرائی بدنه سد مشمپا بزودی آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۸۸

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به عملیات اجرایی بدنه سد مشمپا گفت:‌ سد مشمپا یکی از بزرگترین پروژه‌های سد خاکی سنگریزه‌ای با هسته رسی در شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود.

ایلنا: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: ساخت تونل‌های انحراف آب سد خاتمه یافته و قرارگاه خاتم الانبیاء بعنوان پیمانکار جدید برنده مناقصه این سد است و همچنین شرکت سپاسد سرمایه گذاری اولیه این طرح را اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ‌ امیر حمیدنیا مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در آئین افتتاح پروژه ساماندهی رودخانه قزل اوزن در چهارمین روز از هفته دولت گفت: سد مشمپا یکی از بزرگ‌ترین پروژه سد خاکی سنگریزه‌ای با هسته رسی در شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود و عملیات اجرائی بدنه سد به‌زودی آغاز می‌شود.

حمید نیا اعتبار سال جاری سد مشمپا را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ساخت تونل‌های انحراف آب سد خاتمه یافته و قرارگاه خاتم الانبیاء بعنوان پیمانکار جدید برنده مناقصه این سد است و همچنین شرکت سپاسد سرمایه‌گذاری اولیه این طرح را اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد نمود.

وی این طرح را یکی از آروزهای دیرینه مردم استان زنجان اعلام کرد و افزود: آب تنظیمی سد مشمپا ۵۰۱ میلیون متر مکعب و ارتفاع سد از بستر رودخانه ۱۰۰ متر و هدف از اجرای این طرح تامین آب ۴۲ هزار هکتار اراضی دشت رجئین در شهرستان زنجان، منطقه پاوه رود واقع در شهرستان طارم و تامین ۷۲ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شرب، صنعت و تولید سالانه ۱۷۰ گیگاوات برق و ایجاد اشتغال حدود ۳۲ هزار نفر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز