خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت:

پروژه احداث مخزن 1000 متر مكعبی شهر دندی با حضور استاندار زنجان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۳۵

همزمان با هفته دولت پروژه مخزن 1000 متر مكعبی شهر دندی با حضور استاندار زنجان و نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و مدیر عامل آبفای استان زنجان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

ایلنا: همزمان با هفته دولت پروژه مخزن 1000 متر مكعبی شهر دندی با حضور استاندار زنجان و نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و مدیر عامل آبفای استان زنجان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید. استاندار زنجان در مراسم افتتاح گفت: امیدوارِیم به زودی شاهد بهره برداری از دو پروژه مهم تصفیه خانه فاضلاب دندی و ماهنشان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مسلم‌پور نصرت مدیر عامل آبفای استان زنجان ضمن خوش آمد گویی به مسئولین حاضر در این مراسم گفت: در حال حاضر آب شرب شهر توسط دو حلقه چاه با ظرفیت ۴۴ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود مخزن ذخیره موجود شهر ۴۵۰ متر مکعب بود که جوابگوی نیاز جمعیت شهری نبوده و با اجرای این پروژه حجم مخازن به ۱۴۵۰ متر مکعب افزایش می‌باید که در حد استانداردهای مورد قبول است.

مدیر عامل آبفای استان زنجان همچنین افزود: این مخزن بصورت پیش ساخته فولادی با سه لایه پوشش شیشه‌ای، تیتانیوم، ویتریم و با استحکام بالا و امکان نشتی گیری کامل‌تر و سریع‌تر از مخازن بتنی است.

پور نصرت افزود: دو مخزن به هم مرتبط هستند و سطح آب موجود هردو یکی است و در صورت نیاز امکان تغییر حجم مخزن شیشه‌ای و قابلیت جابجایی آن موجود است.

وی همچنین بر اعتبار هزینه شده طرح اشاره کرد و تصریح نمود: برای اجرای این پروژه با یک مخزن پیش ساخته به ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب و دیوار کشی به طول ۱۸۵ متر و احداث ساختمان کلر زنی و نگهبانی به طول ۷۰ متر و محوطه سازی ۱۶۰۰ متر مکعب ۳۱۷۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

پورنصرت همچنین به دیگر پروژه‌های در دست اقدام شرکت آب و فاضلاب در دو شهر دندی و ماهنشان اشاره کرد و گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ماهنشان با ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که سیستم تصفیه این تصفیه خانه تنها سیستم تصفیه پیشرفته استان است که به روش SBR کار می‌کند و کیفیت پساب خروجی آن بهتر از تمام تصفیه خانه‌های استان خواهد بود.

مدیر عامل آبفای استان زنجان به پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر دندی هم اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر دندی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با توجه به موانعی که بود پروژه تا سال ۹۱ متوقف بود که با همکاری شهرداری دندی تاکنون ۵/۱۴ کیلومتر از کل خط انتقال آن اجرا شده است.

در پایان استاندار زنجان ضمن قدردانی از مسئولین شرکت آب و فاضلاب گفت: با تلاش مسئولین آب و فاضلاب و آب شرب خدمات خوبی انجام گرفته امید واریم به همت عبدالهی، نماینده مردم ماهنشان در مجلس به زودی شاهد بهره برداری از دو پروژه مهم تصفیه خانه فاضلاب دندی و ماهنشان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز