خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبرداد:

مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۰

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت همزمان با سراسر کشور در(14 و 15 شهریور) امسال در زنجان برگزار شد.

ایلنا: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی از ثبت نام کنندگان این دوره از مسابقات مهارت بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، قاسم صیادی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه دو هزار و ۹۷۲ نفر از جوانان استان در مرحله شهرستانی چهاردهمین دورهٔ مسابقات ملی مهارت حضور داشتند، در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: از این تعداد ۱۷۳ نفر به مرحله استانی راه یافتند و مرحله استانی این دوره از مسابقات ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید مفتح و مرکز الزهراء زنجان بطور همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۳ نفر از راه یافتگان به مرحله استانی با هم به رقابت پرداختند، افزود: ۵۵ نفر از شرکت کنندکان را خانم‌ها و ۱۱۸ نفر آنرا آقایان تشکیل می‌دهند.

صیادی تصریح کرد: مرحله استانی مسابقات به صورت عملی و در دو روز برگزار شد و برگزیدگان در ۲۶ رشته مختلف شامل خیاطی، تراش cnc و فرز cnc، ساخت و تولید، آجرچینی، جوشکاری، کاشی کاری، کنترل صنعتی، رباتیک، مکاترونیک، فناوری اتومبیل، کابینت ساز چوبی، الکترونیک، لوله کشی، طراحی فضای سبز، اتصالات درب و پنجره، گرافیک، طراحی مهندسی، ‌طراحی وب، فناوری نرم افزار، ‌فناوری شبکه، جواهر سازی، تاسیسات الکتریکی، ‌قنادی، ‌آشپزی و صافکاری با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی از ثبت نام کنندگان این دوره از مسابقات مهارت بوده‌اند.

صیادی تصریح کرد: مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت بصورت پروژه‌های عملی؛ حداقل ۴ و حداکثر ۸ ساعت بود که در ‌‌نهایت از میان شرکت کنندگان، یک نفر در هر رشته انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از مسابقات ملی مهارت که (۵ تا ۸ آبان) سال جاری برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت وایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی واهمیت نقش آن در توسعة اقتصاد به عموم مردم وجلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع وصنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبود‌ها در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها، شناسایی ومعرفی افراد ماهر ونخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشوراز جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

شایان ذکر است، برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت درچند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۵ در کشور برزیل برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز