خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

سبک زندگی در سیره رضوی سرلوحه کارها قرار گیرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سبک زندگی در سیره رضوی و آشنایی با ائمه اطهار (ع) را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

زنجان ـ ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سبک زندگی در سیره رضوی و آشنایی با ائمه اطهار (ع) را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، علی سهندی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در جلسه هماهنگی برنامه های جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در استان زنجان با اشاره به اینکه تجربیات خوبی از جشنواره سال های گذشته برای خود اندوخته ایم، گفت: بایستی این تجربیات را همچون مشعل فروزان پیش روی حرکت خود در مسائل فرهنگی و هنری قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به اهل بیت(ع) بالاخص امام رضا نباید معطوف به یک پروسه زمانی خاص باشد، ادامه داد: بایستی بتوانیم در تمام طول سال مدارس و دانشگاه ها را با سیره اهل بیت (ع) در قالب برنامه های فرهنگی و هنری آشنا کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید سیره اهل بیت(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم، اضافه کرد: مشاهده یک اثر فرهنگی و هنری می تواند تاثیر در خور توجهی در افراد برجای بگذارد چرا که کارهای هنری ماندگاری و اثرگذاری بیشتری از یک سخنرانی دارد.

وی در ادامه به دهه کرامت و نام گذاری این روزها از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: بخشش اهل بیت (ع) و نیکی کردن امامان معصوم حتی به دشمنان علت نام گرفتن کریمه اهل بیت شده است.

سهندی با اشاره به اینکه کریم یعنی کسی که بدون چشم داشتی محبت و بخشش می کند، اظهار داشت: مسلمان واقعی کسی است که با الگو قرار دادن سیره و منش اهل بیت(ع) در این راه گام بردارد.

وی در ادامه به جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با موضوع "منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی" اشاره کرد و گفت: پرداختن به موضوعاتی همچون نقش اعضای خانواده در تحکیم خانواده، ازدواج و تشکیل خانواده، حقوق متقابل همسران، جایگاه خانواده در نظام اجتماعی، جایگاه سالمندان در خانواده و صله رحم و ارتباطات در خانواده، رسانه و خانواده، اوقات فراغت، الگوی مصرف و خرید، پوشش آرایش و بدن، مدیریت زمان در زندگی، تغذیه و رضایتمندی در زندگی، خانه داری و زندگی شهری می تواند ما را در حل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی یاری رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز