خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد:

فعالیت 238 رابط آموزشی در حوزه کشاورزی استان زنجان

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به فعالیت زنان روستایی در زمینه اشتغال خانگی و آموزش جهاد کشاورزی در روستاها به این افراد، گفت: 238 نفر در حوزه کشاورزی به عنوان رابطین آموزش فعالیت می کنند.

زنجان ـ ایلنا: ‌رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به فعالیت زنان روستایی در زمینه اشتغال خانگی و آموزش جهاد کشاورزی در روستا‌ها به این افراد، گفت: ۲۳۸ نفر در حوزه کشاورزی به عنوان رابطین آموزش فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبر نگار ایلنا از زنجان، محمد رضا نهاوندی‌پور رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان ظهر امروز (۲۴ مرداد) در دومین کار گروه تخصصی بانوان و خانواده در استانداری گفت: طی ۲ سال گذشته در بخش کشاورزی ۲۷ فعالیت در اشتغال خانگی طراحی شده و در حال حاضر ۸ فعالیت در روستا‌ها به صورت مستمر آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه داشتن سواد پایین و سن بالا در روستا‌ها از مشکلات عمده در بخش آموزش می‌باشد، یادآور شد: برای رسیدن زنان روستایی به یک خود باوری آموزش‌های ویژه‌ای را به این افراد از طریق جهاد کشاورزی داده می‌شود.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه ۲۳۸ نفر از افراد روستایی که دارای مدارک دیپلم و بالای آن می‌باشند برای آموزش زنان روستایی انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: این افراد به عنوان رابطین آموزشی آموزش‌های لازم را به متقاظیان ارائه می‌دهند.

رئیس جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه مزارع نمایشی در روستا‌ها برای الگو گرفتن در یکی از مناطق به نمایش گذاشته می‌شود، اذعان کرد: قسمتی از هزینه ایجاد مزارع نمایشی توسط سازمان جهاد کشاورزی تامین و در اختیار متقاظیان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ترویج مشاغل خانگی می‌تواند در تکمیل در آمد خانوار روستایی موثر باشد و هرف از اجرای این طرح‌ها در آمد کامل خانواده روستایی نیست.

نهاوندی با بیان اینکه گل خانه‌های کوچک خانگی، پرورش قارچ، کشت گیاه داروئی، پرورش ماهیان زینتی و کشت زعفران از عناوین مزارع نمایش جهت توسعه مشاغل خانگی می‌باشد، یادآور شد: گل خانه‌های کوچک خانگی با هدف تولید سبزی و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و افزایش تولید محصولات بسیار چشمگیر می‌باشد.

وی در ادامه گفت: مساجد، خانه‌های بهداشت، مراکز جهاد کشاورزی و مدارس از مناطقی هستند که در آن به زنان روستایی آموزش داده می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه کشت زعفران نیز در استان انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: با مطالعات انجام شده شرایط رشد زعفران در این استان بسیار مطلوب می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز