خبرگزاری کار ایران

سامانه جامع اطلاعات فرهیختگان جوان استان زنجان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۷۹

سامانه جامع اطلاعات فرهیختگان جوان استان زنجان با حضور استاندار زنجان افتتاح شد.

ایلنا - زنجان: سامانه جامع اطلاعات فرهیختگان جوان برای تهیه بانک اطلاعاتی از این قشر در حرفه های مختلف راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار از زنجان، رئیس سازمان ورزش و جوانان استان زنجان امروز دوشنبه 8آبان درحاشیه جلسه به راه اندازی سامانه جامع فرهیختگان جوان استان اشاره کرد و گفت: این سامانه در راستای ساماندهی فرهیختگان استان و تهیه بانک اطلاعاتی از این قشر در حرفه های مختلف راه اندازی شد.

رحمانی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به فرهیختگان جوان استان به صورت پراکنده است، از تجمیع این اطلاعات و تهیه سوابق و توانمندی های این قشر در استان خبر داد.

این مقام مسئول در ادامه به عملکرد این سازمان پس از ادغام نهاد ورزش و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: استان زنجان در اجرای جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور پیشرو است.

وی به تشکیل دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان های تابعه استان اشاره کرد و افزود: در راستای تحکیم خانواده و تشویق جوانان به مقوله ازدواج نمایشگاه و نشست های تخصصی ازدواج با مشارکت سازمان های مردم نهاد تشکیل شده است.

رئیس سازمان ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه به طرح های اوقات فراغت و تشکیل 1169 پایگاه اوقات فراغت اشاره کرد و یادآور شد: در همین راستا 78 هزار و 953 نفر تحت پوشش برنامه های اوقات فراغت قرار گرفته اند.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت چند سازمان مردم نهاد در حوزه ازدواج و خانواده اشاره کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد نیم نگاه و رضوان نیز در آستانه اخذ مجوز و فعالیت در این حوزه هستند.

وی در ادامه به تشریح شیوه نامه برگزاری اردوهای گردشگری هویتی پرداخت و اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح جوانان در قالب اردوهای سیاحتی و تفریحی از پالایشگاه های کشور و ظرفیت های گردشگری بازدید خواهند کرد.

در ادامه این جلسه رئیس بنیاد ازدواج کوثر استان زنجان نیز به اهم فعالیت های این بنیاد در استان اشاره کرد و گفت: این بنیاد دوره های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج زوج های جوان را در دستور کار خود دارد.

مهدیون با بیان اینکه ارائه مشاوره به زوج ها و ایجاد زمینه و بستر برای دریافت تسهیلات وام ازدواج از دیگر اقدامات این بنیاد است، ادامه داد: ارائه 170 عنوان کتب آموزشی ازدواج، توزیع سی دی های آموزشی بین زوج های جوان و برگزاری دوره های مهارت آموزی از دیگر برنامه های این بنیاد است.

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان نیز به برنامه های اوات فراغت این نهاد و برپایی دوره های آموزشی قرآن کریم در کانون های فرهنگی محله و 14 دارالقرآن اشاره کرد و گفت: 20 هزار دانش آموز در طول تابستان امسال تحت پوشش برنامه های غنی سازی اوقات فراغت قرار گرفتند.

نظری به مشارکت 46 هزار دانش آموز در طرح حفظ قرآن کریم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در مرحه نخست اجرای حفظ قرآن کریم 10 هزار و 681 دانش آموز موفق به حفظ قرآن کریم شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز