خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری زنجان خبرداد؛

استان زنجان دارای آمار ازدواج منفی ورشد طلاق در نیمه نخست سالجاری بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۴

مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری زنجان با اشاره به بالابودن میزان طلاق در دنیا گفت: در استان زنجان در نیمه نخست سالجاری شاهد آمار منفی ازدواج ورشد طلاق بودیم.

زنجان ـ ایلنا: مدیر کل اموربانوان وخانواده استانداری زنجان گفت: پژوهشگران معتقدند در ایران اکثر طلاقها در 5سال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آذر آوازه مدیرکل امور وخانواده بانوان استانداری زنجان عصر یکشبنه در جلسه معرفی طرح ملی مطلع مهر از طرف دفتر امور بانوان وخانواده استانداری زنجان با اشاره به محورهای اصلی آموزش خانواده ها گفت: بیشترین علل طلاقها عدم توافق خانوادها در سالهای اول زندگی است.

آوازه با بیان اینکه طرح ملی مطلع مهر بر آن است که در زمینه آموزش مهارتهای زندگی در 5سال اول به زوجین کمک نماید افزود: شناخت تفاتهای طبیعی دو جنس و فراگیری برخوردهای متناسب، مسائل مربوط به روابط سالم زناشویی و مسائل اعتقادی واحکام فقی در خانواده از جمله اهداف مهم در این زمینه است.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری زنجان در ادامه تصریح کرد: اجرای این طرح در دو مرحله خواهد بود که ابتدا برای بانوان شاغل با اختصاص امتیاز ودر مراحل بعدی برای کل بانوان شاغل رسمی وغیر رسمی وسایر اقشار جامعه این طرح اجرا می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود مجموعا این طرح آموزشی،مهارتی شامل حال 142هزار زوج باشد گفت: این کلاسها بصورت فرا گیر ملی در قالب کلاسهای 50 نفری دستگاهها اجرا می شود.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: آموزش به صورت غیر حضوری با انواع سی دی های آموزشی وجزوات شکل می گیرد.

آوازه با اشاره به اهداف کلی اجرای این طرح افزود: تحکیم بنیان خانواده، تقویت نهاد خانواده وتعالی آن بعنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی به منظور دستیابی به جامعه ای پایدار، فعال وپویاست.

وی در پایان اظهار داشت: علاوه بر شاخه آموزشی طرح، شاخه مشاوره طرح مطلع مهر نیز بعنوان بخش تکمیلی آموزش در مراکز استانها فعالیت می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز