خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت داوران جشنواره رضوی:

نیاز جامعه امروز بازگشت به آموزه های رضوی است

عضو هیئت داوران جشنواره رضوی گفت: نیاز جامعه امروز در حل معضلات اجتماعی، بازگشت به سیره ائمه اطهار (ع) و بویژه آموزه های رضوی است.

زنجان ـ ایلنا: عضو هیئت داوران جشنواره رضوی گفت: نیاز جامعه امروز در حل معضلات اجتماعی، بازگشت به سیره ائمه اطهار (ع) و بویژه آموزه های رضوی است.

به گزارش ایلنا از، زنجان، حسین اترک عضو هیئت علمی همایش منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی در استان زنجان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره در بین اقشار مختلف مردم، یادآور شد: خوشبختانه در طی چند سال اخیر که از برگزاری جشنواره رضوی در سطح کشور می گذرد، استقبال افراد از این جشنواره بسیار مطلوب بوده و موجب آشنایی افراد با سیره امام رضا(ع) در تمامی ابعاد می شود.

اترک افزود: موضوع جشنواره رضوی تا 5 سال گذشته با عنوان بیانات و مناظرات رضوی نامگذاری شده بود و با توجه به این که این موضوعات عمدتا کلامی بودند در سال های اخیر متاسفانه اغلب مقالات ارائه شده تکراری و بی محتوا بود.

وی افزود: بر همین اساس نیز امسال عنوان همایش به" منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی "تغییر پیدا کرد تا بیشترین بهره برداری علمی از این همایش برای افراد حاصل شود.

این استاد دانشگاه زنجان یادآور شد: کار در این حیطه نسبتا سخت و نیاز به تخصص و پژوهش زیاد دارد چراکه افراد بایستی بتوانند به خوبی و با تدبر این موضوعات را با هم تطبیق دهند.

وی خاطرنشان کرد: تطبیق نمودن احادیث و روایات امام رضا(ع) با مسائل اجتماعی و روز عصر حاضر، جای کار بسیار دارد و محققان و نویسندگان بایستی با مطالعه و آگاهی اقدام به این پژوهش نمایند.

اترک در ادامه به آداب میهمانی در سیره رضوی اشاره کرد و گفت: در سیره ائمه اطهار (ع) بویژه امام رضا(ع) مهمان جایگاهی والا و ویژه دارد و امام رضا(ع) بر اکرام میهمان بسیار تاکید کرده اند.

عضو هیئت داوران همایش" منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی در استان زنجان" با بیان این که در همین راستا آداب و وظایفی برای میهمان و میزبان عنوان شده است، افزود: اکرام میهمان، پذیرایی مناسب و شایسته، بدرقه و پرهیز از به زحمت انداختن خود و خانواده جزء وظایف میزبان و پذیرفتن دعوت میزبان، پرهیز از امر و نهی و تجسس در زندگی میزبان و رازداری را جزء مهمترین وظایف میهمان در سیره رضوی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز