خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان تاکید کرد؛

مهمترین اصل عزاداری ایجاد امنیت برای عزاداران حسینی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۴۸

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به پرچمدار ی شهر شور وشعور حسینی وطلیعه دار برپایی عزاداری امام حسین (ع) در ایران و جهان گفت:‌ ایجاد امنیت، تعامل با مردم وخدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه حلقه اتصال مردم و پلیس در جامعه است.

زنجان ـ ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: بزرگترین وقویترین قرار گاه پلیس قرار گاه مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ‌سرهنگ علیرضا صالحی امروز پنجشنبه در اولین نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مهمترین ماموریت پلیس در اطلاع رسانی افزایش و ارتقاء احساس امنیت مردم بوسیله اطلاع رسانی صحیح توسط اصحاب رسانه است افزود: مهمترین اصل در ایام سوگواری سالار شهیدان ایجاد بستری توام با آرامش وایجاد امنیت در پایتخت شور وشعور حسینی است.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه ایجاد نظم وامنیت توسط پلیس و مردم در جامعه برای انجام عزاداری امام حسین بدور از خرافه گرایی مهمترین دغدغه امروز ماست که ایادی استکبار جهانی با ایجاد جنگ نرم بدنبال اهدافی است گفت: امسال نیز استان زنجان همانند سالهای قبل با روحیه بسیجی ونشر دهنده فرهنگ عاشورایی دارای ماموریت وآمادگی متفاوت به دلیل شرایط ویژه جنگ نرم بر علیه ایران واستان است.

وی با اشاره به ایجاد وخلق لحظات زیبا در ایام عزاداری سالار شهیدان در استان زنجان تصریح کرد: بستر لازم برای اجرای ماموریت در قالب یک هزار و 10 تیم پلیس در زنجان ایجاد شده است و پلیس ومردم آمادگی لازم را در این زمینه دارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به 2500همیار پلیس آموزش دیده با مشخصات خاص در هیئات مذهبی با هماهنگی وهمکاری مسئولین هیئات مذهبی افزود: با هماهنگی وهمکاری لازم بستر برای عزاداری ایام سوگواری تاسوا وعاشورا ی حسینی در استان زنجان مهیاست.

وی در این زمینه اساسی ترین ماموریت پلیس و مردم را در جلوگیری از خرافه پرستی وگرافه گرایی برشمرد وافزود: مبارزه جدی با این موارد از جمله موضوع منسوخ شده قمه زنی در استان خواهد بود که این مورد در استان شور وشعور حسینی سالهاست به فراموشی سپرده شده است.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه عزاداری باید در استان زنجان به گونه ای برگزار شود که در شان پایتخت شور وشعور حسینی باشد اظهار کرد: آمادگی لازم در این راستا در استان زنجان بوجود آمده است.

همچنین وی در ادامه از آمادگی ماموریتها ی پلیس در زمینه ایجاد نظم،‌ انضباط،‌آرامش و همکاریهای لازم در زمینه ی مراکز بهداشتی درمانی، بازار ومنازل واموال مردم وآتشفشانی برای خدمات به شهروندان خبر داد.

سرهنگ صالی در بخشی از سخنان خود با اشاره به عزاداری مردم پایتخت شور شعور حسینی در استان زنجان گفت: صدای بلندگوهای عزاداران حسینی نباید در ساعات پایانی شبها مزاحم مردم باشد افزود:‌ عزادارن بعد از دستجات عزاداری حسینی در تکایا و مساجد به عزاداری بپردازند.

وی با اشاره به اعمال اجرای طرح ترافیکی ویژه برای عبور دستجات مساجد حسینه و زینبیه اعظم واحمدیه در شهر افزود: در این زمینه پخش وتوزیع نذورات نباید در شهر ایجاد ترافیک نماید.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در پایان با بیان اینکه در مواقع پخش نذورات به شهروندان هشدار داد: باید اصول بهداشتی وایمنی را رعایت کنندو ‌ با افرادی که در این زمینه رعایت بهداشت و طبق قانون رفتار نکنند برخورد قانونی صورت می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز