خبرگزاری کار ایران

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرمدره:

19 هزار هکتار از عرصه‌های ملی خرمدره حفاظت می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۴

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرمدره گفت: با توجه به اقدامات 6 ماهه‌ی نخست سال 19 هزار هکتار از عرصه‎های ملی این شهرستان حفاظت می‌شوند.

زنجان – ایلنا: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرمدره گفت: کاشت نهالها ودرختان در زیباسازی طبیعت، پاکیزگی محیط زیست و جلوگیری از فرسایش‌ خاک مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،‌ غلامرضا محمودی افزود: در واحد آبخیزداری این شهرستان نیز 130 مترمکعب عملیات آبخیزداری و ایجاد بندهای رسوب‌گیر سنگ و ملاتی و کاشت نهال در پخش سیلاب نصیرآباد به مقدار 1500 اصله انجام شده است.

به گفته وی 60 هزار اصله نهال برای زراعت چوب و فضای سبز توزیع شده است که می‌تواند در زیباسازی طبیعت، پاکیزگی محیط زیست و جلوگیری از فرسایش‌ خاک مؤثر باشد.

محمودی احداث 3 دستگاه آبشخوارهای بهداشتی برای دام‌ها در مراتع و 25 هکتار یونجه‌کاری از این اقدامات این اداره کل برشمرد و اظهار کرد: 52 هکتار کودپاشی در مراتع، 17 هزار و 330 هکتار مدیریت چرا و 350 هکتار نظارت بر محصولات فرعی از دیگر اقدامات واحد مراتع به شمار می‌آید که تأثیر بسزایی در روند پیشرفت کارها در عرصه کشاورزی و دامپروری می‌گذارد.

محمودی از آموزش بهره‌برداران و دانش‌آموزان در زمینه آشنایی با منابع طبیعی به تعداد 636 نفر روز، در واحد ترویج خبر داد و گفت: در واحد ممیزی و حقوقی نیز پاسخ به استعلامات 140 مورد و پیگیری پرونده‌ها در مراجع قضائی 15 مورد است که در 6 ماهه‌ی نخست سال انجام شده‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز